arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴

طرح داعش براي تقسيم عربستان به پنج منطقه عملياتي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه الاتحاد امارات روز دوشنبه نوشت: وزارت کشور عربستان يک گروه وابسته به داعش را شناسايي و دستگير کرده که قصد داشتند اين کشور را به پنج منطقه عملياتي تقسيم کند.

اين روزنامه به نقل از منصور ترکي سخنگوي وزارت کشور عربستان افزود که راهبرد داعش در اين کشور اين است که عربستان را به پنج بخش عملياتي تقسيم کند تا راحت تر و بهتر بتواند عناصر خود را جا به جا کرده و عملياتش را اجرايي کند.

الاتحاد افزود: داعش قصد دارد نيروهاي امنيتي عربستان را هدف قرار دهد و در اين راستا پنج برنامه براي حمله به منازل پنج نفر از افسران امنيتي را طراحي کرده بود که قبل از اجراي عمليات، شناسايي و اعضاي آن دستگير شدند.

اين روزنامه نوشت: مفهوم راهبرد گروه داعش، انتقال فعاليت هاي تروريستي به داخل عربستان است تا بتوانند با ايجاد هرج و مرج و بحران امنيتي، آرامش اين کشور را برهم بزند و در سايه ناآرامي هاي ايجاد شده، عمليات تروريستي خود را توسعه بخشد.

سخنگوي وزارت کشور عربستان افزود: داعش با اغفال کودکان از طريق شبکه هاي اجتماعي براي تشکيل 'ارتش کودکان' تلاش مي کند و مي خواهد با شستشوي مغزي، از آنها در عمليات خود استفاده کند.

ترکي افزود: گروه تروريستي داعش از احساسات کودکان و جوانان استفاده کرده و آنها را مجبور به شناسايي نيروهاي امنيتي خويشاوند خود مي کند تا همه تحرکات آنها را زير نظر داشته و در فرصتي مناسب، آنها را به قتل برسانند.

در عمليات تروريستي که اخيرا در مسجد امام علي (ع) در القطيف در شرق عربستان رخ داد، بيش از 110 نفر شهيد و مجروح شدند .

گروه تروريستي داعش مسووليت اين عمليات را برعهده گرفت.

عربستان يکي از حاميان مالي و تسليحاتي گروه هاي تروريستي داعش و القاعده بوده و همواره از آنها حمايت کرده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان