arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴

مرگ يک رهبر ديگر اخوان المسلمين در زندان مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبح امروز دوشنبه يکي از رهبران جماعت اخوان المسلمين مصر در داخل زندان جمصه واقع در شمال مصر درگذشت.

به گزارش خبرگزاري آناتولي، «محمد الفلاحجي» يکي از رهبران جماعت اخوان المسلمين و عضو سابق پارلمان مصر از حزب آزادي و عدالت( شاخه اخوان المسلمين که سال گذشته منحل شد) در داخل زندان جمصه واقع در استان دمياط جان سپرد.

يک عضو هيأت دفاع اعضاي اخوان المسلمين در دمياط در اين باره گفت که نيروهاي امنيتي الفلاحجي 58 ساله را در تاريخ 26 آگوست 2013 به اتهام پيوستن به يک گروه تروريستي، شرکت در تظاهرات و اغتشاشات و تحريک به خشونت بازداشت و در تاريخ 1 اکتبر سال 2013 وي را به زندان جمصه منتقل کردند.

به گفته وکيل الفلاحجي، وي در تاريخ 8 آوريل 2015 به بيمارستان عمومي دمياط منتقل شد و در آنجا پس از انجام آزمايشات مشخص شد که وي از وجود سنگ در کليه چپ و التهاب کليه رنج مي برد و پس از آن بار ديگر به زندان انتقال داده شد و صبح امروز درگذشت.

الفلاحجي و ديگر اعضاي اخوان المسلمين به اتهام تحريک به خشونت و مشارکت در آتش زدن مجمع اسلامي دمياط به 3 سال حبس محکوم شده بودند.

الفلاحجي نخستين رهبر اخوان المسلمين نيست که در زندان مصر جان سپرد بلکه هفته پيش نيز «فريد اسماعيل» بارزترين رهبر اخوان المسلمين در زندان از دنيا رفت و گذشته از آن «ابوبکر القاضي» يکي از رهبران اخوان المسلمين در زنداني در استان قنا و «طارق الغندور» استاد دانشکده پزشکي دانشگاه عين شمس نيز در داخل زندان قاهره از دنيا رفتند.

در تاريخ 27 سپتامبر 2013 نيز «صفوت خليل» (57 ساله) يکي از رهبران اخوان المسلمين در الدقهليه واقع در زندان المنصوره در اثر ابتلا به بيماري سرطان درگذشت.

احمد مفرح مسئول پرونده مصر در سازمان حقوق بشر الکرامه در اين باره اظهار داشت که مرگ الفلاحجي، 265 امين مورد مرگ در زندان و بازداشتگاه هاي مصر از زمان عزل محمد مرسي در 3 جولاي 2013 و نيز 135 امين مورد از زمان به قدرت رسيدن عبد الفتاح السيسي است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان