arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴

پرده برداری نيويورک تايمز از رشوه گرفتن اعضاي کنگره آمريکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 روزنامه «نيويورک تايمز» آمريکا خبر داد يک هيات از اعضاي کنگره آمريکا در سفر به باکو از شرکت دولتي نفت جمهوري آذربايجان «هداياي گران قيمت» دريافت کرده اند.

«نيويورک تايمز» گزارش مفصلي تحت عنوان «سفر به باکو و هداياي بادآورده» ، در مورد تطميع اعضاي کنگره آمريکا توسط شرکت دولتي نفت جمهوري آذربايجان (سوکار) منتشر کرد.

نيويورک تايمز نوشت:« کي ماموريت حقيقت ياب کنگره به هديه خجالت آور تبديل مي شود؟ ده عضو مجلس نمايندگان کنگره و سي و دو نفر از کارکنان آنها بايد به اين سوال پاسخ دهند. بازرسان «دفتر اخلاق» کنگره کشف کرده اند که آنها دوسال قبل در سفر به باکو تمامي مخارج اين سفر را بطور مخفيانه از شرکت دولتي نفت جمهوري آذربايجان دريافت کرده اند.

اين نيز نقض قواعد اخلاقي مجلس نمايندگان و قوانين فدرال آمريکا مي باشد زيرا قانون آمريکا، دخالت دولتهاي خارجي در سياست آمريکا را ممنوع کرده است.»

نيويورک تايمز افزوده است: quotation mark اعضاي کنگره آمريکا در باکو شالهاي گران قيمت ابريشمي ، قاليچه و هزاران دلار هزينه پرواز به باکو را از سوکار دريافت کرده اند.

شرکت سوکار اين مبالغ و هدايا را از طريق دو گروه غيرتجاري مستقر در تگزاس به اعضاي کنگره پرداخت کرده و به حساب بانکي آنها هفتصدوپنجاه هزار دلار واريز کرده است که نقش دولت در اين زمينه پوشانده شود.»

نيويورک تايمز افزوده است:« اين سفر و افشاي آن ، نحوه عمل به اصول اخلاقي کنگره را نشان مي دهد. اعضاي کنگره مي گويند که در سفر به باکو رعايت احتياط را کرده اند. زيرا دعوتنامه باکو در کميته اخلاقي کنگره نيز تاييد شده بود.»

اين دسته از اعضاي کنگره که رشوه گرفتنشان از شرکت دولتي نفت جمهوري آذربايجان فاش شده است، مي گويند که از گرانقيمت بودن هداياي شرکت سوکار بي خبر بوده اند!

داني ديويس Danny Davis عضو مجلس نمايندگان آمريکا گفته است که قاليچه اي که در باکو هديه گرفته ام هنوز در انباري خانه ام مي باشد و برايم هيچ ارزش شخصي ندارد!

در گزارش نيويورک تايمز افزوده شده است که هفت سال پيش ، دفتر اخلاقي کنگره درپي جنجال مربوط به ژاک آبراموف Jack Abramoff که به امور لابي گري مي پرداخت، ايجاد شد.
نظرات بینندگان