arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴

ابراز رضايت پوتين و کامرون از روند مذاکرات ايران و گروه 1+5

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ولاديمير پوتين رييس جمهوري روسيه و ديويد کامرون نخست وزير انگليس در گفت وگوي تلفني از روند مذاکرات ميان ايران و گروه 1+5 براي رفع اختلافات در مورد برنامه هسته اي کشورمان ابراز رضايت و خرسندي کردند.

به گزارش دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري روسيه، پوتين و کامرون روز دوشنبه در اين گفت وگوي تلفني نتايج به دست آمده در مذاکرات ميان ايران و گروه 1+5 را قابل توجه و رضايت بخش خواندند.

ايران و گروه 1+5 در ماههاي اخير چند دور مذاکره فشرده برگزار کردند که در فروردين ماه گذشته به کسب تفاهم هسته اي در لوزان سوييس منجر شد. در حال حاضر هم مذاکرات جريان دارد و قرار است تا پايان ماه ژوئن آينده توافق جامع براي امضا آماده شود.

رييس جمهوري روسيه و نخست وزير انگليس در ادامه گفت وگوي تلفني بطور مفصل در مورد بحران اوکراين و مسايل مربوط به بحران اين کشور گفت وگو و بر اهميت آغاز مذاکرات ملي براي حل مسايل اوکراين تاکيد کردند.

دو طرف خواستار کمک به آغاز مذاکرات مستقيم ميان نمايندگان کي يف و مناطق دونتسک و لوهانسک براي حل مسايل مورد اختلاف شدند.

پوتين و کامرون همچنين بر ضرورت اجراي مفاد توافقنامه مينسک ازطرف کي يف و نمايندگان مناطق دونتسک و لوهانسک به منظور حل و فصل سياسي بحران اوکراين تاکيد کردند.

رييس جمهوري روسيه همچون انتصاب مجدد کامرون به مقام نخست وزير انگليس را به وي تبريک گفت و بر آمادگي مسکو براي همکاري با دولت انگليس براي احياي همکاري ها در مورد دستور کار دوجانبه و مسايل بين المللي تاکيد کرد.

طرفين براي ادامه تماس ها ميان روسيه و انگليس در سطوح مختلف توافق کردند.

روابط روسيه و انگليس بر اثر مساله اوکراين در يک سال اخير پرتنش و سرد بوده است و دو کشور در بسياري از عرصه ها همکاري ها را به حداقل رسانده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان