arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴

افشاي تلاش آل سعود براي ايجاد تفرقه هاي مذهبي در يمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اسنادي که از پايگاه اينترنتي وزارت خارجه عربستان به دست آمده، حاکي است که رياض سخنرانان مساجد در يمن را به تحريکات مذهبي و قومي فرا مي خوانده است.

پايگاه خبري عراقي نهرين نت روز سه شنبه گزارش داد: گروه هاي وابسته به نيروهاي مقاومت مردمي يمن که وارد پايگاه اينترنتي وزارت خارجه عربستان شده اند، اسنادي بدست آورده اند که از فتنه افکني هاي رياض در يمن حکايت مي کند.

در اين اسناد به نام برخي از مقامات يمني مسوول جذب نيرو براي سعودي ها اشاره شده و نشان مي دهد که مقامات عربستاني براي رسيدن به اهدافشان در ايجاد فتنه هاي مذهبي و قومي از مسوولان سابق يمني و فرماندهان نظامي از جمله سرلشکر علي محسن الاحمر و روساي قبايل در مقابل پرداخت مبالغي، براي فتنه افکني استفاده مي کرده اند.

در يکي از اين اسناد وزارت اوقاف عربستان از امامان و خطيبان مساجد يمن خواسته، مردم را نسبت به مذهب و قوميت عليه حوثي ها (نيروهاي مقاومت مردمي انصارالله) تحريک کنند.

رياض با ادعاي بازگرداندن امنيت و صلح از ششم فروردين ماه با محاصره زميني دريايي و هوايي و ائتلاف 9 کشور عربي به جز عمان اقدام به بمباران يمن کرد تا عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و فراري را به حاکميت اين کشور برگرداند.

حملات ائتلاف عليه يمن همچنان ادامه دارد و بمباران شهرها و روستاها و مراکز غير نظامي اين کشور تا کنون بيش از چهار هزار کشته و نزديک به هفت هزار مجروح برجاي گذاشته است.
نظرات بینندگان