arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴

سردار فدوي: آمريکا در دريا منفعل است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سردار علي فدوي با بيان اينکه امروز آمريکا در دريا منفعل است، گفت: امروز آمريکا که کشوري مستکبر است و خود را قدرت اول دنيا مي‌داند اعتراف کرده است که در صحنه شناورهاي تندرو منفعل است و در تمامي مواردي که در خليج‌فارس و تنگه هرمز پيش مي‌آيد در انتها مجبور به تمکين مي‌شود.

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در چهارمين همايش ملي شناورهاي تندرو که در سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع برگزار شد، با تاکيد بر اينکه آمريکايي‌ها در موضوع شناورهاي تندرو نه تنها سرمنشاء نيستند بلکه منفعل و تمکين‌کننده هستند، خاطرنشان کرد: اين موضوع مربوط به زحمات و تلاش‌هايي است که از گذشته انجام شده و الزامي براي کار بيشتر است تا اين فاصله در حوزه فناوري‌هاي مربوط به شناور تندرو را با آمريکا در آينده نيز حفظ کنيم.

وي با بيان اينکه آمريکا در حوزه شناورهاي تندرو اعتراف کرده است که آسيب‌پذيري بالايي دارد، گفت: اين مساله در حالي است که آمريکا کشوري مستکبر است و حاضر نيست به ضعف خود اعتراف کند مگر اينکه به مرحله‌اي رسيده باشد که غيرقابل انکار است.

فدوي با اشاره به اينکه آمريکا سيزده ميليارد دلار براي ناوهاي هواپيمابر هزينه مي‌کند که توسط شناورهاي تندروي نيروي سپاه مورد هدف قرار مي‌گيرند، گفت: آمريکايي‌ها خود مي‌گويند که بايد استراتژي دريايي‌شان را تغيير دهند.

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: آمريکايي‌ها مي‌گويند و خواهان اين هستند که از شر باروت در ناوهاي هواپيمابر نجات يابند و به جاي باروت در داخل ناوها ليزر و الکترومغناطيس داشته باشند چون با وجود باروت در ناوها وقتي مورد هدف شناورهاي تندرو قرار مي‌گيرند، منفجر مي‌شوند.

وي با اشاره به اينکه در سال 93 آمريکايي‌ها تلاش کردند براي چهارمين بار وارد حوزه شناورهاي تندرو شوند و شناورهاي 20 متر به بالا را به صحنه آوردند که سرعت 35 تا 40 داشت، تصريح کرد: موضوعي که اهميت دارد اين است که آمريکايي‌ها آدمي را ندارند که بتواند با شناورهاي تندرو روياروي ما قرار بگيرد و مطابق اعلام‌هاي رسمي آمريکا شناورهاي تندروي با سرنشين را کنار گذاشتند و اتکايشان روي شناورهاي تندروي بدون سرنشين است.

فدوي با تاکيد بر اينکه تلاش زيادي لازم است تا فاصله‌اي که با آمريکا در حوزه فناوري‌ شناورهاي تندرو داريم حفظ کنيم، اظهار کرد: آمريکايي‌ها مي‌خواهند به سرعت آسيب‌پذيري خود را نسبت به شناورهاي تندرو از بين ببرند و تلاش‌شان اين است که با توانمندي هوايي بتوانند شناورهاي تندرو را قبل از اينکه در مرحله شليک به ناو قرار بگيرند، مورد هدف قرار دهند.

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به موانعي که در مسير پيشرفت در حوزه شناورهاي تندرو وجود دارد که آن مساله روش کار است، گفت: بايد زمان را در اين زمينه کوتاه کنيم چون طولاني شدن زمان صورت مساله را پاک مي‌کند و اثرات آن را کمتر خواهد کرد.

وي با تاکيد بر اينکه در حوزه شناورهاي تندرو بايد از بخش خصوصي کمک بگيريم، افزود: بخش خصوصي مثل بخش دولتي پول مفت ندارد و اين موضوع باعث مي‌شود که حواس‌شان جمع بوده و به زمان توجه داشته باشند. البته عامل اصلي ورود به حوزه شناورهاي تندرو درآمدزايي نيست و افرادي که در اين زمينه فعاليت مي‌کنند واقعا علاقه‌مند هستند.

فدوي با اشاره به اهميت موضوع زمان در پيشرفت شناورهاي تندرو، گفت: تا به حال نشده است مسئول دولتي براي تاخير در زمان تحويل محصول جريمه شود اما بخش خصوصي اينطور نيست و در اين زمينه مراقبت بيشتري دارد.

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه در کشور ما باور به خدا وجود دارد و اگر در کارهايمان بتوانيم خدا را دخيل کنيم به نتيجه‌اي که بايد دست خواهيم يافت، گفت: بايد با تمام استطاعتمان پاي کار آييم تا خدا ياريمان کنيم تا به نتيجه برسيم.

وي با اشاره به اينکه در پايان برنامه پنج ساله چهارم به شناور با سرعت 60 دست يافتيم، خاطرنشان کرد: قرار بر اين بوده است که در پايان برنامه پنج ساله پنجم به شناور با سرعت 80 برسيم و قطعا در چند ماه آينده به اين هدف دست خواهيم يافت البته نيازمند تلاش‌هاي فراوان هستيم.

فدوي با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبري مبني بر حضور بخش خصوصي در حوزه شناورهاي تندرو، گفت: در اين زمينه تا به حال اقدامات خوبي انجام شده است اگرچه راه رفته بسيار است اما راهي که باقيمانده است بسيار بسيار طولاني است.

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به فعاليت‌هاي انجام شده طي سال‌هاي گذشته در موضوع طراحي در حوزه شناورهاي تندرو اشاره کرد و گفت: ما با اعتماد به نفس توانسته‌ايم به دستاوردهاي خوبي در اين حوزه برسيم و در دنيا کمتر کسي در اين حوزه است که حرفي براي گفتن داشته باشد.

وي با اشاره به اينکه چند ماه است که آزمايشگاه‌هاي دريايي و حوضچه‌هاي آزمايشي فعال شده و در حال کار است و مراحل راه‌اندازيشان تکميل شده است، گفت: اين تلاش‌ها بايد همچنان ادامه داشته باشد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان