arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴

بهشت گردشگران در مقدونیه

شهر اوهرید ( Ohrid ) یکی از شهرهای کشور مقدونیه (Macedonia ) است. این شهر به بهشت گردشگران معروف است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب، در حدود 30 آرامگاه تاریخی دارد که مورد استقبال شدید جهانگردان قرار میگیرد همچنین وجود بازمانده‌ های کاخهایی که رومی ‌ها در زمان فرمانروایی خود در این شهر ساخته‌ اند جلوه ویژه ‌ای به این شهر داده است.

شهر اوهرید به عنوان میراث جهانی یونسکو بیش از 5 هزار سال قدمت دارد. اوهرید ( Ohrid ) شهر رازآلودی در سواحل یکی از عمیق ترین و قدیمی ترین دریاچه های جهان است.

شهر اوهرید ( Ohrid ) یکی از قدیمی ترین سکونتگاههای بشر در اروپا است. اولین ساکنان شهر اوهرید را لیچنیدوس ( Lychnidos ) می نامیدند که به معنای شهر روشنایی است. این شهر به داشتن تاریخی غنی مشهور است و یکی از مراکز مهم تجاری بر سر راه یکی از مشهورترین جاده های دنیای باستان بوده است.

بر اساس افسانه ها 365 کلیسا و صومعه در اطراف اوهرید ساخته شده بود، هر کلیسا برای یک روز سال. این شهر یکی از مهمترین قلمرو اسقف ها بود که بیت المقدس بالکان نامیده میشد.

حتی امروزه هم بسیاری از این کلیساهای قدیمی در اطراف دریاچه قابل مشاهده اند. یکی از آنها که هزاران سال قدمت دارد کلیسای سوفیای مقدس ( Church of St. Sophia ) است.

یکی از زیباترین دریاچه ‌های اروپا با نام دریاچه اوهرید ( Ohrid Lake ) در این شهر قرار دارد که ژرفترین دریاچه اروپا است. یک سوم این دریاچه در آلبانی قرار دارد ولی زیبایی قسمتی که در مقدونیه قرار دارد را دارا نیست.




نظرات بینندگان