arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴

خنثي شدن حملات هکرهاي آمريکايي به وزارت نفت ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس فتای کشور از خنثی شدن حمله هکرهای آمریکایی به وزارت نفت در اوائل امسال خبر داد.

به گزارش انتخاب، ‌سردار سرتیپ سید کمال هادیان‌فر در حاشیه همایش جهانی جرایم سایبری در دنیای به هم پیوسته با حضور در نشست خبری، گفت: این هکرها در چهار روز تعطیلی ایران در سال جدید به وزارت نفت حمله کردند و ما توانستیم درگاه‌های حملات سایبری را متوقف کنیم و همچنین به هکرها واکنش نشان دهیم که در نهایت حملات آنها خنثی شد. 

سردار هادیانفر افزود: IP این هکرها از کشور آمریکا بود و ما در نامه ‌ای رسمی هم به آنها اعلام و همچنین دستور قضایی بین‌المللی نیز ارسال کردیم و این موضوع از سوی وزارت امورخارجه در حال پیگیری است. 
وی درباره مبارزه با داروهای قاچاق و غیرمجاز هم گفت: پلیس فتا از سال 2011 علیه داروهای قاچاق و غیرمجاز در عملیات پانجیا شرکت کرد و در سال 2014 نیز در پانجیای 7 شرکت داشتیم.
سردار هادیانفر افزود: در عملیات پانجیای 7 پلیس فتا توانست 600 میلیون تومان داروهای غیرمجاز را در ایران کشف و 102 نفر را در این زمینه دستگیر کند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان سرگروه در عملیات پانجیای 8 نیز انتخاب شد که این عملیات از هفته گذشته آغاز شده است.

سردار هادیانفر درباره پرونده های کشف شده افزود: 30 درصد از پرونده‌های کشف شده جنبه بین‌المللی و کلاهبرداری نیجریه‌ ای داشته که باعث شد تا تجار ایرانی بیش از 55 میلیارد تومان را از دست بدهند.

وی درباره سایت‌های همسریابی هم گفت: سایت‌های همسریابی که متولی آن وزارت ورزش و جوانان است در کشور فعالیت ندارند و تاکنون به هیچ سایتی مبنی بر فعالیت‌های همسریابی مجوز داده نشده است و اگر سایتی از این طریق فعالیت کند قطعا با آن برخورد می‌کنیم.

سردار هادیانفر افزود: پشت پرده سایت‌های همسریابی اغلب کلاهبرداری و انحرافات اخلاقی برای آقایان و خانم ‌ها است که این کلاهبرداران به یوزرنیم و پسوورد افراد دسترسی پیدا و حساب بانکی وی را خالی می‌ کنند.

رئیس پلیس فتای کشور گفت: در این زمینه فردی را دستگیر کردیم که 23 سرور مجاز در دنیا داشت و 70 میل (پست الکترونی) برای خود درست کرده بود .

سردار هادیانفر افزود: این فرد با ترفند سایت همسریابی به حساب بانکی دو هزار نفر دست پیدا کرده و چهار هزار اطلاعات از افراد به دست آورده بود که بازداشت شد.

نظرات بینندگان