arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴

تمرکز داعش بر عضو گيري از روسيه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 شاخه رسانه اي گروه داعش براي يارگيري از روسيه، نشريه اي اينترنتي به زبان روسي با محتواي تبليغات تروريستي و انديشه هاي تکفيري منتشر کرد.

خبر انتشار نشريه اينترنتي سرچشمه به زبان روسي به نقل از يک گروه آمريکايي بررسي کننده فعاليت گروه هاي افراط گرا در فضاي مجازي توسط سايت اسپوتنيک اعلام شده است.

سازمان هاي اطلاعاتي و امنيتي روسيه از سال هاي پيش در باره نشر ديدگاههاي افراطي گروههاي تکفيري و سلفي در مناطق مختلف روسيه بويژه چچن به عنوان تهديدي براي ثبات و امنيت ملي، هشدار داده بودند.

گروه هاي تروريستي تکفيري چند مليتي بويژه داعش و جبهه النصره زير پوشش حمايت هاي آشکار و پنهان کشورهاي غربي و عربي ضدسوري در جذب مزدوران خارجي و همچنين استفاده از گذرگاههاي امن در خاک ترکيه، براي گسترش درگيري هاي در سوريه بکار گرفته شدند.

گروه داعش با استفاده از امکانات غربي و عربي حوزه عمليات خود را در حالي به عراق گسترش داد که حمايت ها از اين گروه همچنان ادامه دارد و عمليات ائتلاف نمايشي نظامي ضد داعش غرب نيز به شکست منجر شده است.

روزنامه آمريکايي واشنگتن پست بهمن سال گذشته در گزارشي مشروح نوشت : تعداد اتباع خارجي از جمله غربي هاي عضو داعش که هر روز بيشتر مي شود از مرز پنج هزار نفر نيز فراتر رفته است.

به گزارش اين روزنامه آمريکايي، آمارهاي جديد نشان مي دهد که چهار هزار نفر از عناصر داعش از کشورهاي غربي به عراق و سوريه آمده اند؛ اين درحاليست که با افزايش تعداد عناصر خارجي از کشورهاي اروپايي در سوريه و عراق، تعداد عناصر خارجي از خاورميانه کاهش يافت.

بر اساس اين گزارش ، در گذشته ۴۱۲ تروريست فرانسوي درجمع تروريست هاي داعش حضور داشتند ؛ اما اکنون شمار آنان سه برابر شده و به هزار و ۲۰۰ نفر رسيده است ؛ درحالي که تعداد تروريست هاي هلندي، انگليسي و اتريشي در داعش حدود صد نفر افزايش يافته است.

درادامه گزارش واشنگتن پست آمده است که شماراتباع بلژيکي در داعش از ۲۹۶ نفر به ۴۴۰ نفر افزايش يافت و با توجه به تعداد جمعيت، اين کشور را در رتبه اول اعزام تروريست براي داعش قرارداد، درحالي که هنوز هم بيشترين تروريست ها از منطقه خاورميانه به عراق و سوريه مي روند.

همزمان با اعتراف مقامات رسمي کشورهاي اروپايي مبني بر عضويت بيش از سه هزار شهروند غربي بويژه انگليس، فرانسه و آلمان در داعش و همچنين افشاي حضور 30صهيونيست در اين گروه تروريستي، يک مقام عراقي اطلاعات بيشتري در اين زمينه فاش کرد.

عضو شوراي استان الانبار عراق در اين باره اعلام کرده است: گروه تروريستي داعش سلاح هاي ساخت سال 2014 را در اختيار دارد و اعضاي آن از شهروندان 67 کشور هستند.

طه عبدالغني در اين زمينه افزوده است: دشمنان ما از سلاح هاي قديمي استفاده نمي کنند بلکه سلاح هاي ساخت مدرن که در اختيارشان گذاشته اند استفاده مي کنند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان