arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۹۳۷
تعداد نظرات: ۸۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴

متن فریبنده در شبکه های اجتماعی علیه روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فریدون مجلسی در روزنامه شرق نوشت:

این‌روزها متن فریبنده ای در شبکه‌های اینترنتی قرار گرفته است با عنوان طنزآمیز «روحانی مچکریم»!

این متن مطابق شیوه‌های حرفه‌ای بحران‌آفرینان، با لحنی حق‌به‌جانب و البته عوام‌فریبانه، افرادی را نیز فریفته و به انتقال این‌گونه مطالب واداشته است. متن پیام به شرح زیر است: «آقای روحانی مچکریم که: مسکن مهر رو تعطیل کردی، بنزین بی‌کیفیتتون رو تا دو هفته دیگه گرون‌تر بهمون میدی، آب و برق و گاز رو ۲۵ درصد گرون‌تر میکنی، تورم رو فقط تو آمارها مهار کردی، آبرومون رو جلوی آمریکا بردی و تحقیرمون کردی، بی‌خیال تولید و اشتغال شدی و چسبیدی به مذاکرات، ملت رو قبل از عید واسه چهار تا دونه تخم مرغ و برنج هندی به صف کردی، برای تغییر مسئولان به‌جای داس از کمباین استفاده کردی، هر کس ازت انتقاد کنه رو بی‌سواد میخونی، هرجا کم میاری تقصیر‌ها رو گردن دولت قبل میندازی، قرار شده هرکی یارانه بگیره، بانک‌ها بهش وام ندن، برای ندادن ٤٥ هزار تومان پولی که احمدی‌نژاد با عزت می‌ریخت تو کارت بانکی، ملت رو مجبور میکنی تو فرم‌ها اعلام گدایی بکنن، روزنامه‌ای که سیاست‌های دولت رو به حق به نقد کشید، بستی، برنامه هسته‌ای رو که با خون شهدا ساخته شده بود رو داغون کردی، شعار امید دادی ولی ملت رو ناامید و اسرائیل رو طبق گفته خودشان، امیدوار کردی، دولت قبل رو گداپرور نامیدید ولی الان خودتون به گدایی چندتومان پول یارانه ملت افتادی...».

نگارنده، وکیل و مدافع آقای روحانی نیستم، اما به خاطر تعهدی که ایشان برای رفع تحریم‌ها دادند در «انتخابات - رفراندوم سال ٩٢» شرکت کردم و مانند میلیون‌ها نفر دیگر به ایشان رأی دادم. حالا حتما باید از ایشان سؤال کنم چرا اسرائیل و همدستان عربش مانع و معارض توافق هستند و بهانه‌جویی می‌کنند؟ چرا تندروهای داخلی با آنها همدست و همصدا شده‌اند و نمی‌گذارند این ملت روی آرامش ببیند و درهای اقتصاد و رفاه و اشتغال به روی عموم باز شود؟ چرا به این کارشکنی‌های آزار‌دهنده پایان داده نمی‌شود؟ دفاع در مقابل این کیفرخواست دلواپسانه ١٦ بندی بر عهده متهم است اما نگارنده هم به سهم خود و به اعتبار تجربیات می‌توانم در باب این اتهامات اظهارنظر کنم: 
١. مسکن مهر رو تعطیل کردی: من هم مانند اقتصاددانان شهادت می‌دهم برنامه مسکن مهر کار بی‌در و پیکر، بی‌حساب و کتاب و تورم‌آفرینی بود که با بهره‌مندی از بخشی از ٧٠٠ میلیارد دلار درآمد افسانه‌ای نفتی در دولت احمدی‌نژاد، در صدها کارگاه و به بهای تعطیل‌کردن پروژه‌های درآمدزا و کارآفرین مانند فازهای عسلویه، متروی تهران و صنایع دیگر آغاز شد. غالبا هم نیمه تمام، بدون منابع آب و برق و اعتبار، پس از جاروکشی خزانه، به دولت جدید تحویل داده شد! نیازمندان روی‌دست‌مانده و نگران مسکن هم نمی‌توانند انتظار معجزه داشته باشند. به‌هرحال دولت هم ناچار است آن برنامه را پس از رفع ایرادها و تأمین منابع تدریجا تکمیل کند و با تسهیلات به بهای واقعی تحویل دهد. 
٢. بنزین بی‌کیفیتتون رو تا دو هفته دیگه گرون‌تر بهمون میدی: راستش نمی‌دانستم بنزین غیراستاندارد پتروشیمی که شهرهای ما را غیرقابل تنفس و حتی تعطیل کرد، مربوط به دوران روحانی بود! تا جایی که می‌دانم در دولت روحانی، جلوی آن گرفته شده است. 

٣. آب، برق و گاز رو ۲۵ درصد گرون‌تر میکنی: با تورم به‌ارث‌رسیده از اتلاف‌کنندگان منابع و ذخایر ملی، قطعا باید بیش از ٢٥ درصد هم ‌گران شود. ملت هم باید عادت کند که بهای هر سرویس و خدمتی را که دریافت می‌کند، بپردازد و البته در مصرف صرفه‌جویی کند. چراغ‌های اضافی را خاموش کند، شیر آب را ببندد، حمامش را به یکی، دو دقیقه با حداقل آب انجام دهد. بدانیم هر صرفه‌جویی موجب افزایش قدرت سرمایه‌گذاری ملی و اشتغال فرزندان بیکار همین ملت می‌شود. 
٤. تورم رو فقط تو آمارها مهار کردی: با توجه به باقی‌ماندن تحریم‌ها، فقط از شتاب رشد تورم می‌توان کاست. 
٥. آبرومون رو جلوی آمریکا بردی و تحقیرمون کردی: راستش این ایراد را نفهمیدم! چگونه آبرو برد؟ در «دانشگاه کلمبیا» تن به آن اتفاقات توهین‌آمیز داد؟ در مجمع عمومی پیشنهادهایی عجیب داد؟ هاله نور دید؟ پاسخ سؤال خبرنگاران را با سؤال داد؟! 
٦. بی‌خیال تولید و اشتغال شدی و چسبیدی به مذاکرات: تولید و اشتغال در دولت ٧٠٠ میلیارد دلاری خیلی بالا بود؟ پروژه‌های تولیدی و حتی ساخت و ساز متروی تهران تعطیل شد و شهرک‌های صنعتی بی‌رمق به ارث رسیدند. اما این ایراد وارد است که دولت که اهمیت توافق را می‌داند چرا به کار سرعت بیشتری نمی‌دهد؟ 
٧. ملت رو قبل از عید واسه چهار تا دونه تخم‌مرغ و برنج هندی به صف کردی: آقای روحانی این یکی را راست می‌گویند. اصلا ادامه برنامه اعانه و صدقات و یارانه عمومی غلط بود، تا چه رسد به اعانه غذایی. برای این کار باید سازمان بهزیستی و مؤسسات خیریه، نیازمندان را بیابند و کمک کنند. 
٨. برای تغییر مسئولان به جای داس از کمباین استفاده کردی: معنی این‌گونه اصطلاحات را نمی‌فهمم. اما مردم با رأی خود از شما می‌خواهند همه مقامات را بر مبنای سوابق تجربی و ارشدیت اداری و تخصص و سواد طبق مقررات انتخاب کرده و فاقدان شرایط را که تعداد بسیاری هستند و در دولت قبل سوار قطار دولت شدند با بولدوزر مرخص کنید. کردید؟ 
٩. هرکس ازت انتقاد کنه رو بی‌سواد میخونی: تا جایی که ما شنیدیم سخنان دلواپسانه را که منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح می‌دهند از سوی بی‌سوادان و عوام دانستند. چطور مگه؟ 
١٠. هرجا کم میاری تقصیر‌ها رو گردن دولت قبل میندازی: این یکی را ناچارم به همین زبان پرسشگر دلواپسانه پاسخ دهم؛ مگر جز این است؟ 
١١. قرار شده هرکی یارانه بگیره، بانک‌ها بهش وام ندن: نشنیده بودم چنین تصمیم عاقلانه‌ای گرفته باشند! چرا و به چه اعتباری باید به کسی که خود را محتاج یارانه می‌داند، وام داد؟ خبر نداشتم، اما پیشنهاد خوبی است. 
١٢. برای ندادن ٤٥ هزار تومان پولی که احمدی‌نژاد، با عزت میریخت تو کارت بانکی، ملت رو مجبور میکنی تو فرم‌ها اعلام گدایی بکنن: پول عوامفریبانه، نه گرفتنش عزت و حرمت دارد و نه دادنش. هرکس خود را نیازمند می‌داند باید هم فرم اعلام نیازمندی پر کند و مدرک اثباتی جمع کند. پیشنهاد خوبی است. 
١٣. روزنامه‌ای که سیاست‌های دولت رو بحق به نقد کشید بستی: روزنامه‌های منتقد دولت که به صف هستند! دروغ آشکار تا این حد؟ 
١٤. برنامه هسته‌ای رو که با خون شهدا ساخته شده بود داغون کردی! : راستش آقای روحانی باید توضیح دهد نمایندگی شهدا را چه کسی به مدعیان داده است؟ روحانی دقیقا چه چیزی را داغان کرده است؟ 
١٥. شعار امید دادی ولی ملت رو ناامید و اسرائیل رو طبق گفته خودشان، امیدوار کردی: راستش این ادعا خیلی زور دارد! یعنی شباهت دلواپسی اسرائیل و عربستان و همین فرمایشات کافی نیست؟ نکند نتانیاهو ناگهان و بدون خبر قبلی، مواضع عصبی خود را از انزوایی که دولت روحانی به او تحمیل کرد کنار گذاشته و طرفدارتیم هسته‌ای ما شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۰
در انتظار بررسی: ۱۰۴
غیر قابل انتشار: ۵۸
بهمن آرايش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
86
389
درود بر انتخاب
پاسخ ها
سورنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
این بهتون بگم با زنده باد و مرده باد چیزی درست نمیشه. پاشنه آشیل این دولت اقتصاد و وضع معیشت مردمه ، اگر قراره چند ماه یکبار قیمت ها را ببرن بالا این دولت هم از همین آلان شکست خورده است و جناح رقیب پیروز انتخابات آتی خواهد بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
بنده هم با بسیاری از موارد مطلب اینترنتی مخالفم ولی لزومی به این حرف ها و حتی حرف های شما نیست مردم خودشان هم عقل دارند و هم چشم و همه در جامعه زندگی میکنند قیمت ها و هزینه ها را نه تنها می بینند، بلکه با جان و استخوان لمس می کنند تا اینجای کار دولت یکسره برای تامین هزینه خود از جیب مردم هزینه کرده و فشار بر دوش مردم گذاشته نمی توانیم چون با افراطیون و تندرو ها و دلواپس ها و ... مخالفیم که حتما هم مخالف هستیم خودمان را به ندیدن واقعیت ها بزنیم. دولت بجای اینکه از جیب مردم کسری خود را جبران کند بهتر است برود سراغ صد ها هزار میلیارد تومان معوقات بانکی و ...
فرهاد
|
Romania
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
28
157
البته باید منصف بود و این منصف بودن به من می گوید که نباید همیشه از جیب ملت خرج کرد خصوصاً اقشاری که هیچگونه حمایتی از طرف دولتها نمی شوند! جنب روحانی و تیمش هم قطعاً اشتباهاتی دارند . چرا جرات و جسارت قطع یارانه پردرامدها را ندارند چرا باید با گران کردن انرژی کسری بودجه را از جیب ندارها جبران کنند !!! چرا؟؟؟؟ شما که کسری بودجه دارید چرا حقوق 6.5 میلیون کارمند کشوری و لشگری را 14٪ افزایش دادی که تنها افزایش آن برای امسال چیزی قریب به 23هزار میلیارد تومنه !!! شما فکر اون بدبخت بیچاره که کارگری میکنه و از طرف هیچ نهادی حمایت نمیشه را کردی؟؟؟ تازه با این رکود کارگری و... نیست چرا و خیلی چراهای دیگر ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
47
196
ممنون از روشنگریتون. اما نرود میخ آهنین در سنگ
ناشناس
|
Romania
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
52
96
گلایه از اینه که چرا ایشان قدم در راه احمدی نژاد نهاده ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
38
93
احسنت به آقاي مجلسي حذف يارانه سوخت برنامه اي بود كه در دولت قبلي و با راي مجلسيان به تصويب رسيده ضمن اينكه به درصد رشد قيمتها هم بايد توجه كرد اگه امسال سوخت حدودا 45 درصد گرون شده نبايد از ياد ببريم كه در دوره احمدي نژاد بنزين 7 برابر و گازوئيل 10برابر و شايد بيشتر گرون شد فعلا ركوردار در گراني دولت مهرورز مي باشد.
پاسخ ها
اشكذري
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
البته اضافه كنيد كه اگر احمدي نژاد گرون كرد، در قالب يارانه به مردم پس داد. به طوري كه كل قبوض مصرفي را از يارنه مي‌‌داديم و مقداري هم جبران ترم مازاد مي‌شد. ولي فعلا گران مي‌شود و همان يارانه قبلي هم مي‌خواهند قطع كنن. اين مقدار هوش و ذكاوت همه دارند. وعده ما انتخابات مجلس و رياست جمهوري!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
176
91
الحمد لله روحاني همه کاراش بيسته و هيچ انتقادي هم بهش وارد نيست. همه ي تقصير هم گردن ديگران هست.
.
.
وانگهي : دلواپس بودن گناه نيست. بيخيالي گناهه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
دلواپس بودن گناه نیست درسته ولی یه دونه آدم منطقی توشون پیدا نمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
35
85
جالب بود.آقای روحانی امیدوارم زودتر به داد دانشگاهها برسید و عناصر دلواپس منافع فردی را تسویه!
سمانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
89
96
بابا شما هرجا نميتونيد جواب اشتباهات و كم كاري هاتون رو بدين كلن پاي دولت قبل رو ميكشين وسط
آقا دولت قبل تمام شدددددددد
شما چيكار كردين خدا وكيلي؟؟؟؟ اينو بگين!!! اونايي كه چيزي ندارن با كوچيك كردن ديگران ميخان خودشون رو بزرگ كنن
نه توهين و زير سوال بردن اقدامات دولت قبل
پاسخ ها
سیامک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
اخه تحلیلگر
تو هنوز نمی دونی وقتی وارد خونه اجاره ایی میشی مستجر قبلی خونه داغون کرده باید اول خونه رو درست کنی بعد بتونی ازش استفاده کنی؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
درسته که دولت قبل تموم شده ولی آثار تخلفات و اختلاسها تا سالهای سال در کشور نمود دارد و گریبانگیر اقتصاد کشوره.
سام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
مهمترین کار دولت آوردن تورم 40-45 درصدی به 15 درصد بوده
بهبود جایگاه ایران در سطح بین الملل و افزایش اعتبار جهانی
افزایش رشد اقتصادی کشور که با یک مطالعه و جستجو تو اینترنت میتونی مدارکش رو پیدا کنی
افزایش توان صادراتی کشور
و خیلی مسائل ریز و درشت دیگه
شما بخوای یک ساختمان بسازی مسلما اگر زمین ناهموار باشه و کلی آت و آشغال توش باشه نمیتونی کارتو شروع کنی. اول باید زمین رو مسطح و هموار کنی بعد شروع کنی به اجرای کار خودت. حکایت این دولت و دولت قبل هم همینه خواهر من.متأسفانه حافظه سیاسی مردم ما خیلی کوتاهه و بدون هیچ تحلیل و تفکری دوست داریم نظر غیرمنطقی بدیم
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
زیر سوال بردن اقدامات دولت قبلی؟؟؟ مگه دولت قبلی اقداماتی هم داشته به جز ....که بخواد زیر سوال باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
39
142
ای کاش ریاست جمهوری 3 دوره بود تا الان بجای روحانی باز احمدی نژاد سر کار بود تا ببینیم با تحریمهای ورق پاره و نفت 50 دلاری بجای 150 دلاری چطور مملکت و اداره میکرد همون که میخواست بنزین رو 2500 تومان کنه و یارانه 250000 تومنی بده
خدایا به آنکه عقل دادی چه ندادی و به آنکه عفل ندادی چه بدادی
پاسخ ها
mohsen
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
اشتباه منفی دادم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
اگه بود که الان کلا از هستی ساقط شده بودیم .
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
39
49
مگه دروغ میگه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
انصافا درباره گرانی همه واقعیت دارند.سوخت که گرون شه همه چیز گرون میشه
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
9
31
من به بقيش کار ندارم آخه آدم وام رو به آدمهای کم بضاعت میدن دیگه که بره یه گره‌ای از کارش باز کنه واقعا شما ها دیگه نوبرين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
منظور وام های با قیمت بالاست که برای تولید یا ... داده میشه نه وام 5 میلیونی برادر من
کسی که یارانه می گیره چطوری میتونه اقساط وام های چندصد میلیونی رو پرداخت بکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
47
73
این دلواپس ها دارند تمام زور خودشون رو می زنند ولی کور خوندند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
تو انتخابات96 همین دلواپسا کار خودشونو می کنن.
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
24
62
آقايون يادشون رفته كه در دولت قبل تا آبدارچي بخشداريو رو هم جابجا كردن و كسي جرات حرف زدن و انتقاد نداشته باشه اما الان راحت نقد ميكنند حتي جلو انتصابات قانوني دولت مي ايستند و به راي ملت هم احترام نميگذارند و دنبال بحران سازي دوباره هستند و
علیرضا
|
Romania
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
83
64
آقای نویسنده فقط با کلمات بازی کردی
در صورتی که این حرف دل مردمه
به جای اینکه جواب درست بدی دولت قبل رو میاری وسط

آقا اصلا اون دولت بد شما چرا جا پای اونا گذاشتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
قزبان دهنت . منم همین میگم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
توضیح بدید تو کدوم بخش جا پای دولت قبل گذاشته
مگه غیر اینه که همه ما قبل انتخابات میگفتیم این مملکت تا 50 سال دیگه هم درست نمیشه
همین که با ارثیه دولت قبل و این مشکلات تحریم شرایط ثبات پیدا کرده نشون از عملکرد مثبت داره
یادتون رفته شب می خوابیدید صبح بلند میشدید همه چیز کنفیکون میشد
واقعا راست گفتند حافظه سیاسی ایرانی ها کوتاه مدته
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
41
99
روحاني مچكريم : كه عليرغم كاهش پنجاه درصدي قيمت نفت كشور را اداره ميكني / مچكريم كه قيمت ارز و طلا و سكه را ثابت نگه داشتي و مردم را از يك جنگ رواني و اعصاب خرد كن روزانه نجات دادي /مچكريم كه تورم را از 45 درصد به چهارده درصد كاهش دادي و ديگر مانند روز هاي دولت قبل هر روز صبح و هر ساعت با قيمت جديدي مواجه نيستيم /مچكريم كه ميخواهي يارانه را فقط به افراد نيازمند بدهي و ثروتمندان را از دريافت آن محروم كني / مچكريم كه 11 ميليار دلار پول اين مملكت را از دست دشمنان آزاد كردي / مچكريم كه با تعامل با جهان سايه جنگ را از اين كشور دور كردي و ايران هراسي را از بين بردي /مچكريم كه با متانت و سعه صدر در مقابل لجبازي نمايندگان با وزير علوم رفتار كردي /
پاسخ ها
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
مرسی...
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
احتمالا آقای پارسا در ایران زندگی نمی کند دولت روحانی روی دولت احمدی نژاد را سفید کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
26
47
بد تر از توجیح ندیدم تاحالا!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
توجیه
iman
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
17
34
شایدبشه بعضی از دفاعیات رو قبول کرد اما اینکه نیروهای روحانی متخصص و کارآمده رو قبول کنیم خیلی غیر منطقیه مخصوصا در وزارت آموزش و پرورش٫ صنعت٫ ورزش هر چی مسن بوده رو برای این وزارت خونه هاانتخاب کرده که اکثر مردم از دستشون ناراضین و به جوان ها اعتماد نکرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
یادتون رفته چند تا وزیر برای آموزش و پرورشس و خصوصا ورزش معرفی کرد تا رای بیاره
مگه آقای نجفی رو قبول کردند و یا ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
28
34
عالی بود متشکرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
15
48
خیلی هم بی راه نیست این متن
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
36
52
جواب ها قانع کننده نبود،فرا فکنی کردی دوست من
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
قانع کنندشو شما بگو .... اینو باور کنید دولت قبل خیلی چیزارو از بین برد .... هر جند این دولت نیز مشکل داره ولی خیلی بهتر و عاقلانه تر عمل میکنه ...
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
25
44
روحاني مچکریم،روحانی مچکریم
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
27
37
همینکه مخالفان دولت با زبان دشنام و با عصبانیت و پرخاش حرف می زنند منطق و منش ایشان را به خوبی نشان می دهد. اینها دو دسته بیشتر نیستند: یا مغرضند یا دانش و اطلاعاتشان ناچیز است
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
23
33
احسنت+++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
16
24
مطالب مفید و جالب بود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
23
33
ممنون جناب مجلسی،متاسفانه تبلیغات منفی خیلی زیاده و از سادگیه مردم شدیدا سواستفاده میشه،مخصوصا تو شهر های کوچکتر.به نظرم وظیفه تک تک ماست که هر جایی که هست،چه تاکسی، تو سفر به شهرهای کوچیک،تو هر جمعی واقعیاتو بگیم که همه بدونن که داریم تاوان 8 سال کوتاهیه خودمونو میخوریم و نباید اینو هیچ وقت فراموش کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
دولت قبل هم مي‌گفت تقصير قبلي هاست. ولي كسي قبول نكرد و الآن هم قبول نخواهند كرد. اگر آقايان نمي‌دانستند كه وضع مملكت اينقدر خراب است چرا آقاي روحاني فرمودنند همه چيز را به 16 سال قبل برمي‌گردانم. فعلا كه مردم و مملكت را به 20 سال قبل برگردوندند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
28
30
با اکثر مطالب این دفاعیه موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
69
45
مردم منتظر بازگشت احمدی نژاد هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
من به شخصه غلط کنم به دوران جاهلیت برگردم........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
26
31
جواب خیلی عالی و دندان شکنی بود
ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
24
26
واقعا لذت بردم.درود بر شما.
محمدعلی کیامرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
21
28
متاسفم برای اون یه عده ای که هیچ اگاهی ازمسائل کشور ندارند و درکمال نااگاهی این متن پراز دروغ رو گسترش میدن
اویس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
18
34
دوست عزیز اگه راست میگی و واقعا طرفدار حق هستی اینو هم بزار.
اونی که تصمیم میگیره بنزین رو گرون کنه و کمبود بودجه رو با این کار تامین کنه فشارش روی کی میاد ؟ رو دولت قبلی و بعدی که نیست فشار روی ملت هستش.
بازار چرا راکد شده ؟ اینم مقصر ملت هستش که بازار راکد شده چون یارانه میگیرن ؟
اونی که درآمدش زیاده زحمت کشیده و اونی که درآمدش کمه کمتر زحمت کشیده ولی این دلیل نمیشه که شما اینجا با یک نگارش حق به جانب اونایی که یارانه میگیرن رو گدا بخونی و یا اونی که نقد کرده رو تایید کنی.
اصلا مگه بده حقوق همه ملت یکی باشه ؟
قبلا میگفتن چرا باید یه نفر از یارانه بیشتر از یکی دیگه استفاده کنه واسه همین قضیه یارانه ها رو برداشتن و آوردن مثلا تو سفره ملت ، الان دارن یه چیز دیگه میگن اولش از اونایی که نیاز به یارانه ندارن درخواست کردن یارانه نگیرن بعد اومدن دیدن مردم از حق خودشون نمیگذرن اومدن تو حساب بانکی و ملک و املاک و خودرو مردم سرک کشیدن و خودشون حق مردم رو ازشون گرفتن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
چرا بازار راکد شده؟ پول یارانه ریخته تو کشور نقدینگی رفته بالا تورم شده اونقدر الکی رفته بالا دیگه کسی نمیتونه چیزی بخره بنزینم مفت میزنن میریزن خیابون هوارو کثیف ترافیک سنگین همه خفه میشن اینجا دنبال مقصر نیستیم راه حل فقط همینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
اونی که تصمیم میگیره بنزین رو گرون کنه مجلسه که لایحه دولت قبل رو تصویب کرده و قانون کرده که دولت موظفه حاملهای انرژی رو گرون کنه
اینکه بازار راکد شده به دلیل اینه که تورم اونقدر زیاد بود و قیمتها بقدری بالا رفت که قدرت خرید مردم به شدت کاهش پیدا کرد و مردم توانایی خرید ندارن. اینکه یکی با سیاستهاش باعث شد صنعت کشور به فنا بره و خیلی از مراکز صنعتی و بنگاه های اقتصادی به تعطیلی کشیده بشن
اینکه حق ملت یکی باشه حرفی نیست. اما اون ثروتمند چه نیازی داره به پول یارانه که پول یک باک بنزینش هم نمیشه. چه بهتره که این پول به جای اینکه به یک فرد بی نیاز داده بشه صرف کارهای زیربنایی و عام المنفعه بشه!
مشکل مردم ما اینه که هرکس به فکر خویشه و ذره ای رحم و انصاف و ایثار نسبت به هم نداریم. حاضریم همه نابود بشن اما گزندی به خودمون نرسه.
علی ر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
21
32
اینها با پررویی تمام در فکر باز گزداندن شرائط قبلی با توسل به هرگونه دروغ و جعل خبر هستند ، ولی خوشبختانه مردم آگاهند و اینها هیچوقت نخواهند توانست موفق شوند دوباره به غارت اموال این ملت تخت الفاظ عوام پسندانه بپردازند . اینکه در روستاها و حاشیه شهرها خانواده هایی هستند که کل اموالشان به یک میلیون تومان نمیرسد ولی هر روز یکی از وابستگان دولت قبل با هزاران میلیارد تومان اختلاس محاکمه میشود ، و خیلی ها هم یا سرپوش گذاشته میشود و یا هنوز کشف نشده است ، واقعاً خجالت آور است که هنوز اینها حرف هم میزنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
36
36
آفرین
در استان لرستان نیز از این تخریب گری ها بر علیه دولت به وفوره....
متاسفیم که دولت مظلوم است...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
27
33
روحانی مچکریم
آسيب پذير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
29
26
خيلي قشنگ جوابش رادادي آفرين
عقل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
31
44
آقای روحانی سلام
به خدا اگه قبل از ا ین پیامها ی زهر آلود از طرف دلواپسان بی درد کوچکترین تردیدی در مورد برنامه هایت داشتیم الان با تمام توان حمایتت میکنیم.فقط خواهشا زودتر کار را به نتیجه برسونید.وقت کم است کم...
خداوند اولش قوت و قدرت وسپس صبر وسلامتی به شما وتیم عزیز مذاکره کننده بدهد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
7
12
خیلی ممنون ، ای کاش به بقیه شبهه هایی که تو فضای مجازی ایجاد میشه هم جواب میدادین، ما هم حتما به اندازه خودمون نشر میدیم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
10
15
ای کاش مثل فیلما می شد دو تا سناریو رو همزمان به مردم نشون داد تا می دیدند اگر کاندیدای اونطرف پیروز شده بود وضعیت چطور بود روحانی در شرایط بحران کشور رو تحویل گرفته سقوط پول ملی تورم 40 درصد شرایط منطقه بحرانی که دشمنان هر قدم برای ایران در سوریه یمن و عراق تله گذاشتند تا ایران را وارد جنگ کنند اسرائیل و اعراب و نو محافظه کاران آمریکایی بسیج هستند تا مذاکرات به شکست کشیده بشه مریض توی کماست و شرایطش بحرانیه یک عده گیر دادند که چرا ابروش کجه!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
11
13
نگارنده به شدت وبدون منطق از اقای روحانی حمایت کرده هرچند بنده اون حرف های بالارو هم ضد رییس جمهور قبول ندارم
کیارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
5
8
تو این متن به کسایی کی یارانه میگیرن تو دو سه جا توهین شداه بود، یارانه حق تک تک افراد جامعست، چه پولدار چه غیرپولدار، اگه قرار بود یارانه نده پس چرا قیمت ها این همه بالا رفت. اگه هم کسی میگه پولدارا حقشون نیست یارانه بگیرن، پولاشون از منابع نامعلوم اومده، دولت باید عرضه داشته باشه سواستفاده گرارو مچشنو بگیره، نه اینکه بخواد با تحقیر یارانشونو حذف کنه، این بیشتر از اینکه توهین به پولدارا باشه به قسر ضعیف توهینه، چون اینجوری ااحسا میکنن که دارن از دولت صدقه میگیرن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
8
11
خواهشا این مطالب رو طوری خلاصه کنید که بتونیم تو صفحه های اجتماعی پخش کنیم تا جوابشون رو بگیرن
تو اونجا خیلی بیشتر جواب می ده
تنها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
11
15
من مدافع دولت روحانی نیستم البته این دولت هم در دستگیری از افراد کم توان مسیر خطا رفته اما قیمتهای تصاعدی ثانیه ای احمدی نژاد هم از یادمون نرفته در زمان دولت احمدی نژاد قیمت مایحتاج مردم در تمام شاخص ها مسیر1000درصدی را طی کرد
فرزان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
10
12
همه اينا برا اينه كه دوره ي دوم دولت راي نياره و از محبوبيتش كم بشه ... ولي بدونين اگه اين دولت حتي بدتر از دولت قبل هم باشه باز كسي شما دلواپسا رو حساب نميكنه... پس بي خودي زور نزنين ... شما خودتون رو اثبات كردين
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
3
12
حرف من به عنوان کسی که به روحانی رای داده اینه که باید همه چیز با هم جهانی بشه نه فقط پول اب و برق و بنزین ولی درامد و حقوق مردم ایرانی بمونه !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
5
13
حقیقت همیشه تلخه.بنزین وقتی تموم دنیا نفت اروزن شده باید توی ایران یا ارزون میشد یا ثابت میموند.
مسکن مهر با هر اسمی و شرطی باید ادامه پیدا میکرد چون پیک جمعیتی به مرحله ازدواج رسیده.کسی مخالف گرون شدن آب نیست چون میدونیم کم شده. اما گرون شدن بنزین چه توجیحی داره؟چرا همه چیز داره گرون میشه اما عدد آماری تورم داره کم میشه؟اینها همه حقایقی تلخ هستند
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
8
13
ولی بدونیداین مردم هرگز دولت قبل رو فراموش نمی کنند
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
6
11
خلایق هرچه لایق
shams
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
13
11
البته دو خط اول رو بخونی میفهمی این نوشته مربوط به کدام جناحه نیازی به بقیه اش نیس چون اینا در دوران مدیریت خودشان مملکت رو خیلی گل و بلبل کردند حالا این وضع رو میبینن ناراحتند .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
22
8
هیچ تفاوتی بین احمدی نژاد و روحانی و ... نیست همه بچه های این انقلاب هستند ویک راه واحدو دارن میرن و اون سربلندی ایرانه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
6
17
آقای روحانی
به عنوان یک رای دهنده به شما ، تقاضا می کنم با مردم روراست باشید ... اگر مردم رو محترم بدارید و با حرف و عمل متناقض عصبانی شون نکنید پشتتون رو خالی نمی کنند

لطفا لطفا لطفا کاری نکنید که مجبور باشیم با قبلی مقایسه تون کنیم
یادآوری اون هشت سال خیلی درد آوره ؛ کمک کنید فراموش کنیم
ایرانی معتدل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
14
13
درود بی پایان به نگارنده ...
با استدلال خیلی بهتر از فریادهای بی ادبانه میشه جواب دیگران را داد ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
12
13
باز هم ضعف تیم رسانه ای دولت!
آخر هم کار دست دولت روحانی میده!!!!!
با این همه ضعف که از طرف دولت قبلی شد،هیچکس نیست که شفاف سازی کند.متاسفیم!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
15
17
درباره سیاست خارجی قبول ندارم ولی بقیه کاملا هم راست گفته.واقعا مردم همه از اقدامات روحانی شوکه هستند.در واقع کم کم ارزوی محمود می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
19
24
از دولت متشکریم که نرخ قیمتها رو تا حدودی ثابت نگه داشته با بنزین 50 دلاری در دور قبل پدر مردم در آمد روزانه قیمتها بالا می رفت دلار 4000 تومان رسید نمی دانیم این پول نفت چه میشد چرا اون موقع که بنزین به شبه ده برابر شد طلا دلار گران شد اینها کجا بودن چرا اعتراض نمی کردن حالا که آرامش داریم اعتراض می کنند
نظرات بینندگان