arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴

ديلي تلگراف: ايران موضع آمريکا را تغيير داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 'ديلي تلگراف' استراليا روز پنجشنبه با بررسي مناسبات تهران – کانبرا و مذاکرات فروردين ماه 'جولي بيشاپ' وزير خارجه اين کشور در تهران پس از تفاهم لوزان، نوشت: اگرچه تفاهم لوزان نهايي نشده است، اما مذاکرات، موفقيت ايران را نشان مي دهد. ايران توانست موضع اساسي آمريکا را تغيير دهد.

به گزارش ايرنا، تارنماي ديلي تلگراف استراليا در مقاله اي، سفر آخرين روزهاي فروردين ماه 'جولي بيشاپ' وزير امور خارجه اين کشور به ايران را پيام آشکار گذار ايران به سمت روابط بيشتر بين المللي دانست و نوشت: بيشاپ نخستين مقام بلندپايه غربي بود که پس از تفاهم هسته اي ايران و غرب به تهران سفر کرد.

در اين مقاله که به قلم مايکل دانبي نوشته شده، آمده است: تفاهم نهايي نشده لوزان، موفقيت ايران را نشان مي دهد. ايران توانست موضع اساسي آمريکا از جلوگيري از ظرفيت هسته اي خود را به محدود کردن آن تغيير دهد.

به نوشته ديلي تلگراف، 'ايران مذاکره کنندگان آمريکايي را متقاعد کرد نيازي به از بين بردن هيچ زيرساخت هسته اي نيست. در مقابل، بازرسي هاي بين المللي تنها چيزي است که عدم دستيابي ايران به بمب هسته اي را مورد تاييد قرار مي دهند'.

در ادامه اين مقاله آمده است: با اين وجود هم وزير امور خارجه ايران و هم آيت الله خامنه اي، اصرار دارند بازرسي نامحدود از تجهيزات هسته اي امکان ندارد.

ايران بارها اعلام کرده است در عين حال که آمادگي دارد همکاري هاي خود با آژانس بين المللي انرژي اتمي براي بازرسي بيشتر از تاسيسات هسته اي اش را افزايش دهد، مخالف آن است که بازرسان از مراکز نظامي و غيرهسته اي بازديد کنند.

نويسنده مقاله که نماينده پارلمان استراليا است در ادامه نوشت: کشورهاي غربي از هم اکنون در صفي که براي دوران پس از لغو تحريم ها بسته شده است به يکديگر تنه مي زنند و ديپلمات هاي غربي از جمله بيشاپ تلاش هايي براي تغيير در نگرش نسبت به ايران انجام داده اند.
نظرات بینندگان