arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴

1500 کشته در پی گرمای هوا در هند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع بیمارستانی هند اعلام کردند: شمار قربانیان گرمای بی سابقه هوا در این کشور از یک هفته گذشته تاکنون به یک هزار و 500 نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، تنها در ایالت اندراپرادش از یک هفته گذشته تاکنون یک هزار و 20نفر جان باخته اند که این تعداد دو برابر کل قربانیان گرما در سال گذشته است.

در ایالت تلانگانا نیز 340 براثر گرما جان خود را از دست دادند که این تعداد در سال گذشته 31 نفر بوده است.

دمای هوا در دهلی نو به بالای 45 درجه سانتی گراد رسیده و افزایش مصرف برق به دلیل استفاده از دستگاه های سرد کننده هوا موجب قطع برق در برخی از نقاط پایتخت شده است.

سازمان هواشناسی هند دمای هوا در دو ایالت جنوبی نامبرده را بیش از 47درجه سانتی گراد و در دهلی نو حدود 45 درجه سانتی گراد اعلام کرده است.

مقامات محلی ایالت آندراپرادش از ارسال کمک های فوری برای تامین آب آشامیدنی و همچنین ارایه خدمات پزشکی فوری به افرادی که دچار گرمازدگی شده اند، خبر دادند.

کمبود آب شرب مهمترین عامل افزایش تلفات در مناطق گرمازده اعلام شده است.

در الله آباد در جنوب هند نیز بسیاری از افراد براثر کم آبی و گرمای شدید هوا جان باخته اند.

گزارش ها حاکیست: تعدادی از شهرهای کوچک و روستاها در جنوب هند به علت گرمای شدید هوا، از سکنه خالی شده است.

ادامه موج گرما که از یک هفته پیش در ایالت های جنوبی هند آغاز شده، زندگی مردم را مختل کرده و باعث شده است بسیاری از ساکنان با ترک محل زندگی خود به سوی مناطق معتدل تر حرکت کنند.

دمای بالای 45 درجه سانتی گراد دهلی نو و بسیاری از شهرهای این کشور در مناطق گرمسیری آن را به حالت نیمه تعطیل درآورده است. این امر موجب شده برخی صاحبان مشاغل و مراکز تجاری ساعت کار خود را کاهش دهند و تنها در ساعاتی که گرمای هوا کمتر است، فعالیت کنند.

'نهرو پلیس' مرکز تجاری فروش محصولات کامپیوتری و نرم افزاری که یکی از شلوغ ترین مراکز تجاری دهلی نو به شمار می آید، در هفته جاری به طور بی سابقه ای با کاهش مشتری مواجه بود.

فروشندگان نوشیدنی های خنک و توزیع کنندگان آب های معدنی از معدود مشاغلی هستند که در گرمای هوای هند، تجارتشان رونق پیدا کرده و مشتریان و متقاضیان فراوانی دارند.

این روزها استخرهای دهلی نو در کنار کسادی مراکز تجاری ، بر رونق شان افزوده شده است و بسیاری برای فرار از گرما به استخرها پناه آورده اند.

تعدادی از مردم پایتخت که از توان مالی بیشتری برخوردارند، شهر را به سوی مناطق شمالی و کوهستانی ترک کرده اند.

سازمان هواشناسی هند پیش بینی کرد، از امروز پنجشنبه با بارش باران در برخی از مناطق این کشور از شدت گرمای هوا کاسته شود.
نظرات بینندگان