arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴

پاکسازي اطراف سامرا و قطع ارتباط داعشي‌ها در 2 استان صلاح‌الدين و الانبار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 با ادامه عمليات گسترده ارتش عراق براي بيرون راندن داعش از استان‌هاي الانبار و صلاح‌الدين، نيروهاي دولتي توانستند مناطق مهمي را در جنوب صلاح‌الدين به ويژه حومه غربي سامرا از کنترل تروريست‌ها خارج کند.

به گزارش اسکاي‌نيوز عربي، نيروهاي عراقي تلاش دارند تا ارتباط تروريست‌ها در دو استان صلاح‌الدين و الانبار را قطع کنند و با اين کار بتوانند راحت‌تر عمليات پاک‌سازي مناطق مرکزي عراق را انجام دهند. آنها براي رسيدن به اين هدف روز گذشته عمليات گسترده‌اي را در شمال استان الانبار و جنوب صلاح الدين انجام دادند و مواضع و خطوط ارتباطي داعش در اين مناطق را از بين بردند.

بنابر اعلام نيروهاي مردمي عراق موسوم به حشد شعبي، نيروهاي دولتي عراق به همراه نيروهاي مردمي توانسته‌اند داعش را در شمال استان صلاح‌الدين در منطقه‌اي وسيع به محاصره درآورند و مناطق مهمي در اطراف شهر مقدس سامرا را که اخيرا ناامن شده بود را بار ديگر به کنترل بگيرند.

بنابراين گزارش، نيروهاي عراقي مرحله دوم پاکسازي مناطق شمالي استان صلاح‌الدين را آغاز کرده‌اند و مناطقي از جمله جزيره سامرا، سد ثرثار و چندين نقطه ديگر در مناطق جنوبي سامرا را به کنترل خود در آورده‌اند و توانسته‌اند بيش از 60 نيروي داعش را از پاي در آورده و چندين تن را نيز دستگير کنند.

در استان الانبار نيز هادي العامري، دبيرکل سازمان بدر اعلام کرد که نيروهاي مردمي توانسته‌اند سدي در شمال شهر رمادي را که در کنترل داعش است، از دست تروريست‌ها خارج کنند و 90 نظامي عراقي را که در اين منطقه محاصره شده بودند را آزاد کنند.

عمليات در مناطق شرقي الانبار به سمت شهر رمادي، مرکز اين استان نيز ادامه دارد و نيروهاي عراقي در حال محکم کردن مواضع خود و تصرف مناطق حاشيه‌اي شهر براي آغاز عمليات اصلي و پاکسازي کامل رمادي هستند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان