arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۸۹
گزارش انتخاب از آخرین تحولات لیبی (10)

کشف کلاهک های شیمیایی ارتش لیبی/فرار 100 هزار نفر از لیبی/ انگلیس و لغو مصونيت ديپلماتيک قذافي و پسرانش

به گفته انقلابیون برخی از گلوله های کشف شده حاوی کلاهک های شیمیایی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گفته انقلابیون برخی از گلوله های کشف شده حاوی کلاهک های شیمیایی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ شبکه الجزیره به تصاویری از سیطره انقلابیون بر تجهیزات ارتش لیبی در شهر البیضاء دست پیدا کرد.

در تصاویر این شبکه تلویزیونی تجهیزات سنگین اعم از تانک و دیگر ادوات و نیز تسلیحات و سلاح های نیمه سنگین ارتش لیبی دیده می شود که انقلابیون آنها را تحت سیطره خود در آورده اند.

به گفته انقلابیون برخی از گلوله های کشف شده حاوی کلاهک های شیمیایی هستند و در مناطق خاصی باید نگهداری شوند، حال آنکه دولت لیبی آنها را در شهرها نگهداری می کرده است.

شماری از جوانان انقلابی لیبی که در محل این تجهیزات حضور داشتند، با تیراندازی هوایی و سردادن شعار خوشحالی خود را نشان دادند.

سقوط هر شهر در ليبي عمر رژيم قذافي را کوتاهتر مي ‌کند

مخالف لیبیایی تاکید کرد سقوط هر شهر و منطقه در لیبی، عمر رژیم معمر قذافی را کوتاه تر می کند. ادریس ادبیش در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم، درباره صدور قطعنامه تحریمهای شورای امنیت علیه معمر قذافی گفت، در این قطعنامه بیشتر خواسته های ما از جامعه جهانی برآورده شده است.

این قطعنامه زمینه را برای استفاده از زور بر اساس بند هفتم منشور ملل متحد به منظور پایان دادن به جنایتها در لیبی فراهم می کند.

البته ما خواهان ورود نظامیان خارجی به لیبی نیستیم و ترجیح می دهیم انقلابیون لیبی خود این رویارویی را به پایان برسانند.صدور این قطعنامه به شدت قذافی و نزدیکانش را زیر فشار قرار می دهد.

ادبیش افزود، قذافی تسلط خود بر شرق لیبی را به طور کامل از دست داده است.فرودگاه و دانشکده نظامی مصراته در غرب لیبی هم به دست مردم افتاد.

رژیم قذافی به سرعت در حال فروپاشی است و ضربات پی در پی انقلابیون، سرعت نفس کشیدن را هم به آن نمی دهد.اقدامات رژیم قذافی سردرگم بودن آن را ثابت می کند.

امروز بیش از سی تانک به طرف شهر الزاویه حرکت کردند و ممکن است این شهر را گلوله باران کنند.قذافی اکنون برای اعمال فشار بر بعضی قبایل تلاش می کند.

وی تصریح کرد، قذافی همه نیروهای امنیتی خود را در شهر طرابلس به ویژه منطقه باب العزیزیه متمرکز کرده است، زیرا می داند از دست دادن این شهر به معنای سرنگونی رژیمش است.

انگلیس و لغو مصونيت ديپلماتيک قذافي و پسرانش

ویلیام هیگ،وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه ضمن درخواست برای برکناری معمر قذافی، رهبر لیبی، از لغو مصونیت دیپلماتیک قذافی و پسرانش در انگلیس خبر داد.

فرار 100 هزار نفر از لیبی

شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از سازمان ملل اعلام کرد حدود صد هزار نفر در هفته گذشته از لیبی فرار کرده اند.

این شبکه به جزئیات بیشتری درباره این خبر اشاره نکرد.

نظرات بینندگان