arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

کاخ سفيد: شکستگي پا مانع از فعاليت هاي جان کري نمي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'جن ساکي' سخنگوي کاخ سفيد معتقد است حادثه شکستن استخوان پاي 'جان کري' وزير امور خارجه آمريکا، مانع از ادامه فعاليت هاي وي نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاري رويترز از ژنو، ساکي که تا يک ماه قبل سخنگوي وزارت خارجه آمريکا بوده و از نزديک با کري همکاري کرده است، با انتشار خبر شکستگي پاي کري در صفحه توئيتر خود نوشت: واقعا لازم است کسي مانع از کار کردن جان کري شود. او را در بيمارستان براي استراحت نگاه دارد و اجازه ندهد در زمان نقاهت مذاکره يا کار کند.

بر اساس اين گزارش، کري که صبح ديروز (يکشنبه) هنگام دوچرخه سواري در روستاي 'سيونزيه' در منطقه 'شاموني' فرانسه با مرز سوييس دچار حادثه شد و در پي آن استخوان 'فمور' پاي وي شکست، قرار بود ابتدا يکشنبه عصر براي عمل جراحي به آمريکا منتقل شود اما به توصيه پزشکان شب را در بيمارستان دانشگاهي شهر ژنو بسر برد و امروز صبح به بيمارستاني در ماساچوست آمريکا منتقل شد.

'جان کربي' سخنگوي وزارت خارجه آمريکا نيز گفت: روحيه کري بسيار خوب و فعال است و او تلفني با 'باراک اوباما' رييس جمهوري صحبت کرده است.

به گفته کربي، کري مجبور به لغو سفر خود به فرانسه براي شرکت در نشستي در مورد تحرکات گروه تروريستي داعش شد؛ اما قصد دارد از راه دور در نشست پاريس شرکت کند، در حاليکه 'توني بلينکن' قائم مقام وزارت خارجه رياست هيات آمريکايي را در نشست پاريس برعهده دارد.

قرار بود کري ديروز عصر فرانسه را به مقصد اسپانيا ترک کند. آمريکا و اسپانيا از قبل در مورد موافقت نامه نظامي به منظور استقرار دو هزار و 200 نيروي تفنگدار آمريکا در خاک اسپانيا توافق کرده اند. هدف از استقرار اين نيروها در اسپانيا اعزام آنها براي ماموريت هاي آفريقاست.
کري از بامداد شنبه (9 خرداد) براي ادامه رايزني ها در مورد توافق جامع هسته اي با محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران در ژنو بوده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان