arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۹۲۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
وال استریت ژورنال:

لوران فایبوس بازهم در مذاکرات با ایران بازی درآورده است / هدف فرانسه از مانع جدیدی که پیش پای کری و ظریف گذاشته چیست؟

بهترین موافقت نامه نیز اگر قابل راستی آزمایی نباشد ، بی فایده است. چندین کشور در منطقه خواهند گفت ، بسیار خب، سندی امضا شده است اما ما فکر می کنم این سند به اندازه کافی محکم نیست و در نتیجه ما هم باید هسته ای شویم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لوران فایبوس بازهم در مذاکرات با ایران بازی درآورده است / هدف فرانسه از مانع جدیدی که پیش پای کری و ظریف گذاشته چیست؟
روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: جلوگیری از شروع مسابقه تکثیر هسته ای در منطقه خاورمیانه ممکن است به سختگیری فرانسه در مذاکرات هسته ای گروه پنج به اضافه یک با ایران بستگی داشته باشد.

به گزارش «انتخاب»، این روزنامه آمریکایی آورده است: مذاکرات هسته ای ایران با نزدیک شدن ضرب الاجل 30 ژوئن در حالی از سر گرفته شده که فرانسه موضعی سختگیرانه اتخاذ کرده است. اما اگر تاریخ تکرار شود، متحدان فرانسوی ما (آمریکایی ها) ابتدا موضعی سختگیرانه اتخاذ می کنند و سپس با هر آنچه باراک اوباما ،‌رئیس جمهور آمریکا بخواهد موافقت می کنند.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال از نیجریه گفت :«بهترین موافقت نامه نیز اگر قابل راستی آزمایی نباشد ، بی فایده است. چندین کشور در منطقه خواهند گفت ، بسیار خب، سندی امضا شده است اما ما فکر می کنم این سند به اندازه کافی محکم نیست و در نتیجه ما هم باید هسته ای شویم.» منظور فابیوس قطعا عربستان سعودی و ترکیه ، و چه بسا مصر و کشورهای عرب سنی خلیج (فارس) بود.

فابیوس به طور خاص به دسترسی بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل متحد به سایت های نظامی ایران و دیگر تاسیسات مخفی اشاره می کرد که برای معتبر کردن(!) هرگونه توافقی اهمیت اساسی خواهند داشت.

مسئله این است که فرانسه از قبل با شروط بازرسی ها در «چارچوب» توافق هسته ای موافقت کرده است. این چارچوب اجازه بازرسی های درخواستی از هر جایی را نمی دهد.

دوست داریم چنین فکر کنیم که فابیوس خط قرمزی را برای اوباما و جان کری، وزیر امور خارجه وی و نیز برای ظریف ترسیم کرده است. او می داند که آمریکایی ها چقدر مشتاق دستیابی به توافق هستند. اما فابیوس قبلا هم موضع سختگیرانه تر اتخاذ کرده و اما بعدا به جمع امضا کنندگان توافق پیوسته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۲۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
6
125
چرا هنوز مسولان این اندازه اصرار دارند از ارتباط اقتصادی محکم با فرانسه حمایت کنند؟ آیا هنوز هم باید ایران خودرو و سایپا روابط خود را با فرانسه ادامه دهند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
2
52
بهتر بگیم دبه کردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
6
72
تولید پژو را متوقف کنید تا مشت محکمی به دهان فرانسوی ها بزنید
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
7
43
باز تقسیم کار!
آقا اینا اهل خدعه ونیرنگ وخدعه وخنجر از پشت زدن هستند.
فالکروم
|
Russian Federation
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
5
55
به نظر میرسد فرانسه نقش پلیس بد را برای گرفتن حداکثر امتیاز از ایران از سوی آمریکا بر عهده گرفته است وگرنه فرانسه در عرصه جهانی رقم چندانی به حساب نمی آید
نظرات بینندگان