arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

غرویان: ادعاهای نادرست درباره علائم ظهور و مهدویت به اعتقادات مردم آسیب زده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی گفت که در روایات دستور داده‌اند به راحتی ادعاها درباره تشرف به محضر امام زمان(عج) را نپذیرید. اگر کسی تعیین وقت ظهور کرد، وظیفه داریم تکذیب کنیم و همچنین اگر کسی ادعای تشرف به محضر امام زمان(عج) را داشت، اینکه ایشان را دیده و یا صحبت کرده است را نباید بپذیریم.

حجت الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با آنا درباره استفاده ابزاری از نام امام زمان (عج) در موضوع ظهور و نسبت دادن علائم آن به شخصیت‌های سیاسی اظهار کرد: همواره سوءاستفاده از آموزه‌های دینی در طول تاریخ بوده است و گاه دکان‌هایی برای اخاذی و پول گرفتن از مردم باز شده است.

وی افزود: یکی از آموزه‌های دینی که همواره از آن سوءاستفاده شده، همین مسئله انتظار و مهدویت است، فرقه‌های بهاییت و شیخیه از همین اعتقاد سوء استفاده کرده‌اند و مکتب‌هایی درست کردند و مردم را دور خودشان جمع کردند.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی تصریح کرد: در روایات دستور داده‌اند به راحتی ادعاها را نپذیرید؛ اگر کسی تعیین وقت ظهور کرد وظیفه داریم تکذیب کنیم و همچنین اگر کسی ادعای تشرف به حضور امام زمان(عج) را داشت، اینکه ایشان را دیده و یا صحبت کرده است را نباید بپذیریم، باید دقت کنیم که زودباور نباشیم.

غرویان اضافه کرد: همچنین خواب دیدن افراد هم حجت نیست، خواب در شریعت و فقه ما حجت شرعی نیست، اگر حجت باشد، فقط برای شخصی که خواب دیده و به یقین رسیده و رویایی صادقانه می داند برای خودش حجت است و نه برای دیگران.

این استاد دانشگاه افزود: باید به این نکات توجه کنیم و نباید به راحتی این موضوعات را باور کنیم.

وی درباره نسبت دادن علائم ظهور به شخصیت‌های سیاسی تاکید کرد: خواب، تشرف و امثال اینها را برخی از سیاسیون مطرح می‌کنند، اثرات بدی را داشته است و هنوز هم برخی دنبالش هستند و مردم را فریب می‌دهند. رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند و مردم را روشن کنند.

غرویان با اشاره به اثرات منفی این اظهارات بر اعتقادات مردم گفت: کاملا تاثیر این واکنش‌ها و اقدامات مشهود است، امام زمان (عج) از قداست خاصی برای مردم برخوردار است، افرادی در همین پرتو آموزه‌های دینی بداخلاقی و توهین می‌کنند و همه این موارد به اسم دین تمام می‌شود.

این عضو هیئت موسس جامعة‌المصطفی خاطرنشان کرد: وقتی مردم در رفتارها تناقض می‌بینند، در اعتقادات خودشان شک می‌کنند، از این رو باید کار فرهنگی صورت گیرد تا عوام فریبی‌ها ادامه نیابد.

نظرات بینندگان