arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

نژادفلاح: بزرگترها پالس منفي ندهند/ بازيکن گران‌قيمت نمي‌خواهيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 قائم‌مقام باشگاه پرسپوليس گفت:‌مي خواهم طوري قرارداد ببندم که بتوانم قراردادها را منتشر کنم چون دنبال بازيکن گران قيمت نيستم.
محمدحسين نژاد فلاح درباره ديدارش با نصرالله سجادي، جلسه‌اش با برانکو قبل از ترک ايران، وضعيت نقل و انتقالاتي باشگاه پرسپوليس و ساير موارد صحبت‌هاي زير را انجام داد.

ابتدا از جلسه با سجادي شروع کنيم.
نشست خوبي با سجادي برگزار کرديم. من گزارش کاملي از مسائل مالي و فني را ارائه کردم . به او گفتم که به برانکو هيچ پولي نداديم و او فقط از لحاظ اخلاقي ايستاد و کار کرد. حتي به دستياران او هم پولي نداديم. به صورت کلي اوج مشکلات مالي را براي سجادي تشريح کردم. به او گفتم طلب بازيکنان باقي مانده است و ما براي اينکه بتوانيم براي فصل بعد با آنها مذاکره کنيم بايد طلب فصل گذشته را تسويه کنيم. همچنين در مورد مسائل فني هم آناليز کاملي از شرايط پرسپوليس ارائه کردم.

از نظر مالي سجادي چه قولي به شما داد؟
اطمينان داد که در هفته آينده نسبت به تأمين منابع مالي جهت پرداخت شدن تعهدات باشگاه اقدامات لازم را انجام مي‌دهد. وي اطمينان داد مي‌توانيم تا هفته ديگر مطالبات بازيکنان را پرداخت کنيم.

آقاي نژادفلاح دو باشگاه پرسپوليس و استقلال با توجه به تغيير در هيأت مديره که گفته خود سجادي است در فصل نقل و انتقالات که شروع شده، مشکلات زيادي دارند. سرانجام بحث مديريتي در باشگاه پرسپوليس به کجا مي‌رسد؟
البته اين را بايد بگويم من کاري به استقلال ندارم چون شرايط پرسپوليس با استقلال کاملاً متفاوت است. من با همه اختيارات مديرعامل وظيفه دارم که نقل و انتقالات را دنبال کنم و اتفاقاً در پست‌هاي مختلف پيش‌بيني‌هاي لازم را کرده‌ايم. مثلاً ما مي‌دانيم در دفاع چپ يا فوروارد نياز به بازيکن داريم يا نه و به همين دليل بازيکناني را در نظر گرفته‌ايم.

يعني به لحاظ مالي براي نقل و انتقالات مشکلي نداريد؟
با توجه به جلسه‌اي که من با آقاي سجادي داشتم ما بهانه‌اي براي فرصت‌سوزي نداريم. فقط بايد منابع مالي را تأمين کنيم که طبق قولي که اقاي سجادي داده ما از هفته آينده نقل و انتقالات را آغاز مي‌کنيم. البته اين را بايد بگويم ما از 45 روز قبل مطالعات خود را بابت نقل و انتقالات شروع کرده‌ايم و با برانکو درمورد بازيکنان مورد نياز وارد صحبت شده، اما بنا نداريم که در مورد مسائل نقل و انتقالاتي چيزي را رسانه‌اي کنيم و بيشتر مي‌خواهيم امور خود را مديريت کنيم، چون رسانه‌اي شدن اين مسائل کارم را سخت مي‌کند.

اين طور که شنيده‌ايم ظاهراً برانکو ليست خريدي به باشگاه‌ ارائه نکرده است.
بايد اينطور جواب بدهم که آن ليستي که رسانه‌ها دنبالش هستند ما به آن شکل به آن نگاه نمي‌کنيم. اما در طول جلسات مختلفي که با هم داشتيم همه نقطه‌نظرات نسبت به بازيکنان فعلي خودمان مطرح شده است و نسبت به جذب بازيکنان جديد هم صحبت‌هاي لازم را با هم کرده‌ايم، اما قرار نيست که بگوييم ليست خروجي و ورودي ما چه کساني هستند، البته من مي‌دانم خيلي‌ها دنبال اسامي اين دو ليست هستند، اما من و برانکو که بخوبي مي‌دانيم دنبال کار رسانه‌اي نيستيم و دنبال اهداف خودمانيم و به قول برانکو ما که نبايد دنبال افکار عمومي باشيم. تصميم من و برانکو اين است که مثلاً اگر قرار است فلان بازيکن از تيم جدا شود نگوييم که او در ليست خروجي است و بنا را بر اين گذاشته‌ايم که خود بازيکن را صدا بزنيم و به او بگوييم شما امسال در اين تيم نيستيد. ديگر خود آن بازيکن مي‌داند و رسانه‌ها و البته توقع ما هم اين است که بازيکني که در پرسپوليس بوده رعايت شئون باشگاه را داشته باشد و هر حرفي را نزند و البته برخي هم دوست دارند که به پرسپوليس بيايند. از آنها هم توقع داريم که حرفه‌اي باشند و با پيغام در رسانه‌ها به ما نرسانند که با چه شرايطي مي‌خواهند به پرسپوليس بيايند. بهتر است اگر کسي قرار است به پرسپوليس بيايد با خودمان صحبت کند.

هواداران پرسپوليس مي‌خواهند بدانند که آيا در نقل و انتقالات شما بمبي مي‌ترکانيد يا نه؟
ما زماني بايد بمب را بترکانيم که پاي قرارداد نشسته باشيم. ما فعلاً در حال مذاکره با بازيکنان هستيم و البته اين را هم تأکيد کنم ما بمب اصلي را با آوردن به موقع برانکو ترکانده‌ايم.

اما برانکو با دلخوري و ناراحتي ايران را ترک کرده است.
من خودم تا لحظات آخري که او مي‌خواست ايران را ترک کند در فرودگاه بودم و 3-2 ساعتي در فرودگاه جلسه داشتيم. او با ناراحتي و دلخوري نرفت. در هر صورت مطالباتي دارد که ما هم به او اين حق را مي‌دهيم پيگير آن باشد. او بزرگوارانه در اين مدتي که در پرسپوليس بود شرايط را درک کرد و حتي در يک مقطعي که مي‌خواستيم به او پرداختي داشته باشيم، گفت: به بازيکنان بدهيد.

اما برانکو در مصاحبه‌اش قبل از رفتن تأکيد کرده مديريت باشگاه پرسپوليس فقط وعده و وعيد مي‌دهد.
ببينيد ما با او بحث مالي داريم و در اين هيچ شکي نيست، اما در اين مورد که چنين صحبتي از طرف او مطرح شده، بايد بگويم شأن برانکو غير از اين است و شما سراغ نخواهيد داشت که او پيش از اين با ديگران هم چنين رفتاري کرده باشد. او اوج تعامل را با ما داشته است و اگر هم حرفي دارد نسبت به مطالباتش است که اتفاقاً ما هم با او هم نظر هستيم.

شما به وعده‌هاي آقاي سجادي براي تأمين منابع مالي چقدر اطمينان داريد؟
من سجادي را سال‌هاست که مي‌شناسم. او خودش بازيکن بوده و سال‌ها قبل رياست فدراسيون فوتبال را برعهده داشته، سال ها مديريت ورزشي کرده، وقتي حرفي مي‌زند من اين اطمينان را مي‌پذيرم و هيچ شائبه‌اي برايم به وجود نمي‌آيد که آيا پول مي‌رسد يا نه.

نظر شما در مورد جدايي مهدي طارمي از پرسپوليس چيست؟
مطمئناً من نمي‌گذارم طارمي از پرسپوليس جدا شود و اعتقاد دارم او بايد حفظ شود. خبر توافق القادسيه با پرسپوليس دروغ است. ما هيچ نشستي با اين باشگاه کويتي نداشتيم و به طور کلي موافق نيستم طارمي براي پيشرفت به تيم‌هاي حوزه خليج فارس برود. او اگر مي‌خواهد شروع خوبي هم داشته باشد بايد راهي اروپا شود. طارمي فعلاً در شروع کار است و ما قطعاً در پرسپوليس مقدمات رفتن او به اروپا را فراهم مي‌کنيم. لازم است اينجا يک مطلبي هم بگويم. بعد از بازي با الهلال خبر دروغي نوشته بودند که من از طارمي گلايه کرده‌اند که همينجا اين موضوع را تکذيب مي‌کنم بعد از بازي با الهلال نه با طارمي و نه با هيچ کسي ديگري حرف نزدم. من به عنوان مدير باشگاه شرح وظايفي دارم و هيچگاه به مسائل فني دخالت نمي‌کنم. مسائل فني مربوط به سرمربي است يا مثلاً دروغ ديگري گفتند که نژاد فلاح برخي از بازيکنان را تحريک کرده که عليه آل سعود شعار بدهند. دوست دارم به کسي که چنين دروغي را نوشته بگويم آيا صدايي از من دارد که به بازيکنانم چنين توصيه‌اي کرده باشم. متأسفانه برخي اين دروغ‌ها را مي‌گويند و جامعه هم آن را باور مي‌کند. من خودم در دانشگاه علوم سياسي و ديپلماسي تدريس مي‌کنم. چرا مني که خود چنين درسي را تدريس مي‌کنم بايد به بازيکنان فوتبال بگويم در لباس فوتبال کار سياسي کنند. چنين مسئله‌اي اصلاً از طرف من پذيرفته شده نيست. يا مثلاً مي‌گويند نژاد فلاح براي تهيه زمين تمرين براي پرسپوليس کم‌کاري کرده است.

آقاي نژاد فلاح درمورد عدم حضورتان در هتل در سفر پرسپوليس به عربستان قبول کنيد نقد به شما وارد است.
ببينيد ما تيم ميهمان بوديم و همه چيز برعهده ميزبان بود. مگر من مي‌توانم در عربستان سالن اجاره کنم و هزينه‌ آن را بدهم؟ همه اين کارها برعهده تيم ميزبان است. اصلاً مگر آنها گفتند ما هزينه نمي‌دهيم؟ همه جاي دنيا تيمي که ميهمان است روز مسابقه عرقگيري مي‌کند بايد بگويم در اين خصوص هيچ مشکل هزينه‌اي نبوده است. من هم حتي اگر در هتل بودم نمي‌توانستم دخالتي در اين مسئله داشته باشم، چون اين مسئله جزء وظايف سرپرست است که بايد هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهد. پس من نقشي نداشتم. هيچ هتلي سالن بدنسازي ندارد. ضمن اينکه خود برانکو با هماهنگي مديريت هتل در راهرويي که متعلق به پرسپوليس بوده از بازيکنان خواسته که عرقگيري کنند. متأسفانه برخي مي‌خواهند تفرقه‌انگيزي کنند. اين ظلمي است که يک آدم با دروغ به من کرد.

شما براي فصل بعد گابريل را نمي‌خواهيد؟
قرار نيست من اين جور مسائل را در رسانه‌ها مطرح کنم.

ظاهراً احمد نوراللهي براي اينکه بتواند کتفش را عمل کند نياز به پول دارد.
طبيعي است که او بايد عمل کند و اتفاقاً نوراللهي از بازيکنان خوب ماست. همان طور که به بقيه بازيکنان پول نداده ايم، او هم مستثني نيست و به محض اينکه تأمين اعتبار شويم به او هم پول مي‌دهيم.

ظاهراً برانکو براي بازگشت به ايران شرط گذاشته است؟
او شرطي نگذاشته اما برانکو مربي بزرگي است که بايد قبل از اينکه وارد ايران مي‌شد پولي به عنوان پيش‌پرداخت به حسابش ريخته مي‌شد، اما او با اعتماد به ما به ايران آمد و حتي يک بار هم زبان باز نکرد و حتي در صحبت‌هايش مي‌گفت حاضر است مجاني کار کند. او در تاريخي که گفته قطعاً به ايران بازمي‌گردد.

هواداران پرسپوليس دوست دارند بدانند اين باشگاه در نقل و انتقالات چند ستاره جذب مي‌کند؟
من دنبال بستن تيم با ستاره‌ها نيستم، بلکه مي‌خواهم تيمم ستاره شود. شايد حضور 3-2 ستاره خيلي‌ها را خوشحال کند، اما ما به دنبال بازيکناني هستيم که مشکلات تيممان را مرتفع کند. مي‌خواهيم براي فصل جديد نقطه ضعف نداشته باشيم. اين فصلي که گذشت پرسپوليس واقعاً با کمبود مهره مواجه بود. من اين اطمينان را به هواداران مي‌دهم که براي فصل جديد در نقاطي که مشکل داشتيم بازيکن مي‌گيريم. من دنبال بازيکن گران‌قيمت نيستم، بلکه مي‌خواهم تيم هم‌سطحي داشته باشم. دوست دارم بازيکنان در کنار هم نقاط ضعف را برطرف کنند و البته مي‌دانم کار سخت من بستن تيم است.

پرسپوليس بالاخره سيدجلال حسيني را جذب مي‌کند يا خير؟
او جزو آن دسته بازيکناني است که پرسپوليسي است و خودش هم علاقه دارد که بيايد و ما هم راه را براي چنين بازيکني نمي‌بنديم، اما شايد تنها چيزي که مانع شود او به پرسپوليس بيايد مسئله مالي است. او بايد درخواست متعارف با پرداختي‌هاي پرسپوليس داشته باشد.

يعني شما براي نقل و انتقال بازيکنان سقف قرارداد در نظر گرفته‌ايد؟
ما حتماً سقف داريم. ما قطعاً نمي‌توانيم مانند تيم‌هاي عربي به بازيکنان پول بدهيم، اما اينطور هم نيست که بگوييم مثلاً سقف قرارداد ما يک ميليارد تومان است. من به چنين چيزي قائل نيستم. من دوست دارم طوري قرارداد ببندم که بتوانم ليست قرارداد بازيکنانم را در سايت باشگاه منتشر کنم. دلم نمي‌خواهد وقتي قراردادها منتشر شد بازيکني بگويد چرا فلاني دو برابر من پول گرفته، البته که همه بازيکنان نبايد قرارداد يکسان داشته باشند، اما تفاوت‌ها بايد حداقل باشد، مثلاً در همين ليست فصل گذشته بازيکني بيش از يک ميليارد قرارداد بسته و بازيکن ديگري قرارداد 100 ميليون توماني دارد.

ظاهراً با بنگر و نوروزي براي تمديد قرارداد صحبت کرده‌ايد.
ما هنوز درمورد مبلغ با اين دو بازيکن وارد مذاکره نشده‌ايم و فقط به آنها گفته‌ايم که باشگاه براي فصل آينده روي آنها نظر دارد و با تيم‌هاي ديگري وارد مذاکره نشوند.

اگر حرفي باقي مانده بگوييد.
من از برانکو و دستيارانش ممنون هستم، اما شرمنده‌ام که نتوانستم به وظيفه‌ام عمل کنم. همه تلاشم را مي‌کنم که بدهي‌هاي فصل گذشته را بپردازم و با دست پر وارد نقل و انتقالات شوم. بازيکنان پرسپوليس يادشان باشد که حالا مي‌توانند به باشگاه کمک کنند و اگر مي‌خواهند تيم موفقي داشته باشيم و بهترين‌ها جمع شوند کمک کنند، اما آنهايي که پالس منفي مي‌دهند کار ما را براي انعقاد قرارداد سخت مي‌کنند. من توقع‌ام از بزرگترها و با تجربه ها اين است که چيزهاي واهي در مطبوعات نگويند. از يکي، دو نفر بازيکنان پرسپوليس مصاحبه‌هايي خواندم که به باشگاه رفته‌ايم اما کسي نبود پولمان را بدهد. من مي‌خواهم به اين عزيزان بگويم شايد باشگاه پول نداشته باشد، اما مديران و مسئولان اين باشگاه هر روز سر کارشان حاضرند و گفتن اين حرف‌ها درست نيست. اين نوع رفتارها در شأن بازيکن پرسپوليس نيست. من 3 نکته مهم را مي‌خواهم بگويم. اول اينکه قرارداد بازيکن از نظر مالي بايد متعارف باشد دوم اينکه از لحاظ فني بايد متناسب با باشگاه باشد و سوم اينکه اخلاق‌محور باشد و شأن پيراهن پرسپوليس را بدانند. من يک تيم اخلاق‌محور و فني مي‌خواهم. ما دنبال بازيکني نيستيم که فقط به دنبال مسائل مالي باشد. بازيکن بايد بداند که پيش از او بازيکنان بزرگي اين پيراهن را بر تن کرده اند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان