arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

انتقاد رئیس پارلمان عراق از روند جنگ با داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پارلمان عراق با انتقاد از مواضع و اقدامات نخست وزیر این کشور، مدعی شد که وی می‌خواهد آنچه بر سر الانبار آمده را در موصل نیز تکرار کند.

به گزارش ایسنا، سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق در مصاحبه با روزنامه عربستانی عکاظ گفت: جنگ موصل در هر شرایطی جنگی آسان یا کوتاه مدت نخواهد بود.

وی که یکی از رهبران اصلی عرب‌های سنی عراق محسوب می‌شود، از سیاست‌های وزارت دفاع در اداره جنگ با داعش به خاطر اتکاء به شبه نظامیان شیعه که از آنها به عنوان "حشد شعبی" یاد می‌شود به شدت انتقاد کرد.

جبوری در این مصاحبه گفت: وزارت دفاع باید اداره جنگ را برعهده گرفته و فرماندهی جنگ در الانبار را در بازپس گیری مناطقی که داعش آنها را اشغال کرده عهده دار شود.

وی خاطرنشان کرد: حیدرالعبادی (نخست وزیر عراق) می‌خواهد تجربه جنگ در الانبار را در موصل نیز تکرار کند و این خود هشداری برای اوضاعی خطرناک‌تر و دشوارتر است.

رئیس پارلمان عراق در ادامه خاطرنشان کرد: میزان سلاح‌هایی که داعش در موصل در دست دارد که با وضعیت این گروه در الانبار کاملا تفاوت دارد. العبادی اقرار کرده که داعش در موصل به بخش زیادی از سلاح‌های ارتش از جمله و 2300 خودروی زرهی و مقادیر زیادی تجهیزات شامل تانک، توپ و موشک انداز‌های مختلف دست یافت.

این مسئول عراقی در پایان ضمن هشدار نسبت به امکان ایجاد درگیری‌های طائفه‌ای در جریان عملیات آزادسازی موصل نسبت به روند عملیات آزادسازی استان الانبار ابراز نارضایتی کرده و دولت عراق و ائتلاف ضد داعش را به ایفای نقش فعال‌تر در این زمینه فراخواند.
نظرات بینندگان