arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

آزادي بخش هايي از بلندي هاي عرسال به دست حزب الله

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رزمندگان مقاومت لبنان با پيشروي در بلندي هاي عرسال لبنان موفق شدند ارتفاعات مجر الحمرا و شميس الحمرا را در اين منطقه از ترورريست ها پاکسازي کنند.

به گزارش شبکه خبري الميادين، رزمندگان مقاومت لبنان با پيشروي در بلندي‌هاي عرسال لبنان موفق شدند ارتفاعات مجر الحمرا و شميس الحمرا را در اين منطقه از ترورريست‌ها پاکسازي کنند.

رزمندگان مقاومت همچنين بلندي‌هاي مراد غازي و حرف وادي الهوا را در عرسال واقع در رشته کوه‌هاي شرق لبنان به کنترل خود درآوردند و پيشروي خود را به سمت کوه راهبردي الزاروب در جنوب وادي الخيل ادامه دادند.

بر اساس اين گزارش در حمله رزمندگان مقاومت به بلندي‌هاي عرسال لبنان تعدادي از تروريست‌ها کشته و زخمي شدند.

در همين رابطه پايگاه خبري النشره، لبنان نيز از درگيري شديد بين رزمندگان حزب الله و افراد مسلح در بلندي‌هاي عرسال خبر داد.
شبکه خبري اسکاي نيوز نيز گزارش داد که رزمندگاه حزب الله از دو محور به سمت عرسال هجوم بردند.

پيش از اين نيز مبارزان مقاومت اسلامي لبنان در عمليات ويژه‌اي با استفاده از پهپاد، گروهي از تروريست‌ها را که قصد عمليات تروريستي در منطقه عرسال را داشتند، به هلاکت رساندند.
از زمان آغاز عمليات رزمندگان حزب الله و نيروهاي ارتش سوريه براي پاکسازي منطقه قلمون، شهر مرزي عرسال بيش از پيش در اظهارات رهبران مقاومت لبنان مطرح مي‌شود. اين شهر که در شرق لبنان واقع است و ساکنين آن عمدتاً سني مذهب هستند از زمان آغاز بحران سوريه نقش مهمي در تأمين تسليحات، نيروي انساني و ساير کمک‌ها براي تروريست‌ها در آن کشور داشته است.

پس از آزادسازي شهر استراتژيک قصير توسط نيروهاي مقاومت، عده‌اي از تروريست‌ها موفق شدند به دامنه‌هاي عرسال فرار و پايگاه‌هايي اطراف اين شهر براي خود ايجاد کنند. اين افراد هر از چند گاهي نيروهاي ارتش لبنان و ساکنين محلي را هدف حملات خود قرار دادند و حتي عده‌اي از نظاميان اين کشور را ربودند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان