arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

افزايش طرفداران داعش در آمريکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 دستگاه هاي امنيتي آمريکا اعلام کردند که داعش از طريق شبکه هاي اجتماعي عناصر خود را در اين کشور براي اجراي عمليات تروريستي شکار مي کند و شمار حاميان اين گروه در داخل آمريکا به طور فزاينده در حال افزايش است.

کارشناسان پليس فدرال آمريکا از افزايش حاميان گروه تروريستي داعش در اين کشور و تهديدها عليه واشنگتن خبر دادند.

به گفته کارشناسان، داعش از طريق شبکه هاي اجتماعي مانند توييتر براي به دام انداختن و جذب افراد تلاش مي کند.

جان کارلن معاون دادستان کل امنيت ملي آمريکا در اين خصوص اعلام کرد هزاران پيام منتشر شده در شبکه هاي اجتماعي وجود دارد که هدف از آنها جذب عناصر و نيروهاي مستعد براي پيوستن به داعش و انجام دادن عمليات تروريستي است.

پليس فدرال در برآورد خود اعلام کرد که 180 نفر از اتباع آمريکا به داعش پيوسته يا براي پيوستن به آن تلاش مي کنند.

به گفته پليس، داعش در حال توسعه و به روز کردن شيوه هاي جديد با هدف جذب نيرو است.

 اين گروه علاوه بر استفاده از شبکه هاي اجتماعي براي جذب افراد، در زمينه صدور فرمان هاي اجراي حملات تروريستي نيز از اين شبکه ها استفاده مي کند.

دستگاه هاي امنيتي آمريکا اعلام کردند که اين گروه از طريق شبکه هاي اجتماعي با التون سيمبسن براي اجراي حملات ارديبهشت گذشته در ايالت تگزاس تماس گرفته است.

در درگيري ها و تيراندازي ارديبهشت ماه گذشته بين عناصر گروه تروريستي داعش با نيروهاي امنيتي آمريکا دو مهاجم کشته و يک افسر پليس نيز زخمي شد.

به گفته جان کارلن، داعش پس از شکار عناصر خود در آمريکا به راهنمايي و آموزش آنها بر اساس معيارهاي گروه هاي تروريستي براي اجراي حملات تروريستي در داخل آمريکا مبادرت مي کند.

منبع : العالم
نظرات بینندگان