arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

عربستان به قول خود درباره ارتش لبنان عمل نکرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده ارتش لبنان اعلام کرد که عربستان در پرداخت هدیه ۳ میلیارد دلاری که قول پرداخت آن را به لبنان داده بود، تعلل می کند.

به گزارش العالم، جان قهوچی در مصاحبه با شبکه "او تی وی" گفت: عربستان وعده داده بود که ۳ میلیارد دلار به ارتش لبنان اعطا کند ولی در پرداخت این مبلغ تعلل می کند.

قهوچی از تمام سلام، نخست وزیر و سمیر مقبل وزیر دفاع لبنان خواسته است که در سفر خود به عربستان پیگیر وعده هدیه سه میلیارد دلاری آل سعود باشند.

نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان روز سه شنبه (۱۲خرداد ماه) در سفری دو روزه به ریاض سفر کرده اند و قرار است با مسوولان عربستان مذاکره کنند.

شبکه او تی وی افزود: تعلل عربستان در حمایت مالی از ارتش لبنان چند علت دارد. علت اول مربوط به تحولات منطقه القلمون می شود زیرا گروه مسلحی که در دو سوی این منطقه مرزی با ارتش سوریه و لبنان می جنگد، وابسته به عربستان و قطر است و این دو کشور منتظر مشخص شدن تحولات این منطقه هستند لذا عربستان به نفع خود نمی بیند که در این شرایط از ارتش لبنان حمایت مالی کند. علت دیگر عزل و نصب هایی است که ملک سلمان در هرم قدرت عربستان ایجاد کرده است و علت سوم هم مشغول بودن عربستان به جنگ در یمن است.

او تی وی اعلام کرد: اگر عربستان و فرانسه در مسلح کردن ارتش لبنان جدی باشند، بالگردهای گزل که مجهز به موشک های ضد زره "هات" است، در اختیار ارتش می گذارند نَه بالگردهای مستعمل و خارج از رده.
نظرات بینندگان