arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۴۲۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۱ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۴

سید حسن نصرالله: در جنگ آتی، میلیون‌ها اسرائیلی آواره می‌شوند

عجیب است که از بیش از تقریبا یک سال که داعش ایجاد شده است،‌ این مناقشه مطرح شده که داعش ساخته دست کیست و از آنجا که ما در زمان گمراه سازی رسانه‌ای و سیاسی بسیار بزرگی قرار داریم، باید بگوییم زمانی که دو انفجار در عربستان رخ داد، این اتهام را مطرح کردند که ایران در پشت داعش قرار دارد، آیا منطقی است که ایران که به اشاعه تشیع و امور مربوط به شیعه متهم است،‌ در پشت داعش قرار داشته باشد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید حسن نصرالله:  در جنگ آتی، میلیون‌ها اسرائیلی آواره می‌شوند

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: تمام شد آن زمانی که اسرائیل خانه‌های ما را تخریب می‌کرد و خانه‌های خودشان سالم باقی می‌ماند؛ در جنگ آتی، میلیون‌ها اسرائیلی آواره خواهند شد. وی همچنین تصریح کرد که داعش منشأ آمریکایی،‌ عربستانی و پاکستانی دارد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز (جمعه) در آغاز سخنرانی خود به مسلمانان میلاد حضرت صاحب الزمان عج را تبریک گفت.

مانورهای رژیم صهیونیستی اذعانی به قدرت‌های مقاومت است

وی خاطرنشان کرد، چند روز قبل، رژیم صهیونیستی مانوری را در جبهه داخلی برگزار کرد که نام آن "نقطه تحول 8" بود. جبهه داخلی همواره از جنگ‌ها دور بود، اما در جنگ ژوئیه درگیری‌ها در داخل خاک دشمن صورت گرفت. به خاطر این مانور، تعدادی از مسئولان اسرائیلی بیرون آمدند و تهدیدهایی را علیه لبنان مبنی بر منفجر کردن مکان‌ها در لبنان و آواره کردن لبنانی‌ها مطرح ساختند، اول این که این بخشی از جنگ روانی است که ما به آن عادت کرده‌ایم، جنگ روانی بخشی از سلاح دشمن برای به شکست کشاندن ملت‌های عربی بوده است، این رژیم تا به این لحظه که تشکیل شده است، بر پایه کشتارهای دسته جمعی و قتل‌ها ایجاد شده است و لبنانی‌ها و ملت‌های منطقه به یاد می‌آوردند که دشمنی به نام اسرائیل است که این ماهیت خصمانه‌ی آن است و از طریق سخنان این ماهیت خود را نشان می‌دهد.

سید حسن نصرالله خطاب به ارتش رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: برای شما مشخص شد که شما ارتشی هستید که شکست خورد و به همین دلیل دست به این مانور زدید و این مانور اذعان کاملی به این امر است که مقاومت قدرت‌هایی دارد که به تمامی این مناطقی که در آن رزمایش‌ها برگزار می‌شود، می‌تواند برسد.

در جنگ آتی، میلیون‌ها اسرائیلی آواره می‌شوند

وی در ادامه گفت: تمام شد آن زمانی که اسرائیل خانه‌های ما را تخریب می‌کرد و خانه‌های خودشان سالم باقی می‌ماند، این مساله در سال 2006 پایان یافت و آنچه که رخ می‌دهد، بزرگ‌تر از رخدادهای 2006 خواهد بود و من به صورت آشکارا به اسرائیل می‌گویم که اگر جنگ آتی بر لبنان تحمیل شود، مقاومت میلیون‌ها اسرائیلی را آواره می‌کند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: این مساله‌ای شفاف و قطعی است و رهبران و مردم اسرائیل این مساله را می‌دانند و این تهدیدها چیزی را نه به جلو و نه به عقب نخواهد انداخت، نه از جنگ با شما و نه از تهدیدهای شما هراسی نداریم، اگر فکر می‌کنید که ما به نبرد در القلمون مشغول هستیم، باید بگویم که این مساله چیزی را تغییر نخواهد داد و آنها باید بترسند و من به مردم لبنان می‌گویم که از این تهدیدها نترسید.

دبیرکل حزب الله لبنان در مورد عرسال و القلمون نیز عنوان داشت: ظرف چند هفته اخیر،‌ پرونده‌ای به قوت در لبنان مطرح شد که نام این پرونده منطقه عرسال و بلندی‌های عرسال و اشغال این منطقه از سوی تروریست‌ها بود.

آزادسازی عرسال برعهده ارتش لبنان قرار دارد

وی افزود: ما در مورد مساله این منطقه به صورت شفاف عمل کردیم،‌ من تاکید می‌کنم که ما به این امر فکر نکردیم و برنامه‌ ریزی نکردیم و کسی از ما نگفت که می‌خواهیم وارد منطقه عرسال شویم، بلکه همیشه می‌گوییم که این منطقه اشغال شده است و مسئولیت آزادسازی آن بر عهده دولت و ارتش لبنان قرار دارد.

وی افزود: ما تمام ویژگی‌های موجود در این منطقه را می‌شناسیم، در مورد مساله بلند‌ی‌های عرسال ما بسیار شفاف بودیم و در مقابل نمونه‌ای از نفاق سیاسی و گمراه‌سازی سیاسی و سیاسی کاری خبیثانه ایستادیم، افرادی بودند که نبردی را ایجاد کردند که نام آن منطقه عرسال بود و خارج شدند تا از آن دفاع کنند، آنها گمان می‌کردند که حزب الله می‌خواهد وارد منطقه عرسال شود و این درست نیست و یک نفاق است.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: ما تصمیم نداریم وارد منطقه عرسال شویم و این مساله بر عهده ارتش و دولت قرار دارد و من از تمام کسانی که از این مساله برای ایجاد ارتش‌های طائفه‌ای استفاده می‌کنند، می‌خواهم تا دست از این اقدام بردارند.

وی افزود: مساله در مورد منطقه عرسال از مناقشه سیاسی خارج شده است و به عهده فرمانده ارتش لبنان قرار گرفته است و لبنانی‌ها خواهان ارتشی هستند که این مسئولیت ملی و بزرگ و بسیار مهم را بر عهده بگیرد.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: آنچه که باعث تعجیل امور در القلمون شد، حمله افراد مسلح به مراکز ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بود، این تجاوز مستقیم میدانی بود که باعث تعجیل در نبرد القلمون شد و این چیزی است که تقریبا در بلندی‌های عرسال رخ داد، ما مهاجم نیستیم بلکه به دنبال آزادسازی بوده و ما نیروهای مقاومت هستیم.

مقاومت پیشروی‌های بسیاری را حاصل کرده است

وی گفت: آنچه که باعث تعجیل در نبرد در بلندی‌های عرسال شد، حمله جبهه النصره به بلندی‌های یونین بود و این نبرد ادامه دارد و پا برجا است و ما توافق کردیم که این نبرد خود بیانگر خود باشد. ده‌ها کیلومتر از اراضی اشغال شده با تلاش نیروهای مقاومت آزاد شدند. همچنین پیشروی‌های گسترده و مهمی در بلندی‌های فلیطا حاصل شده است که باعث شد دستاوردهای روزهای اخیر عملا و بدون مناقشه به دست نیروهای مقاومت حاصل شود و مقاومت در حال حاضر چه در بلندی‌های القلمون یا در بلندی‌های عرسال دست بالاتر را داشته باشد.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: ما گفتیم که اگر دولت از مسئولیت خود شانه خالی کند، مردم بلعبک و الهرمل مسئولیت خود را رها نخواهند کرد و عشایر عملا آمادگی خود را برای ایستادگی و جانفشانی اعلام کرده‌اند. ما در این مرحله به همبستگی و حمایت نیاز داریم، ما نیازی به نیرو نداریم، چرا که ما به قدر کافی نیرو جهت رسیدن به هدف خود داریم، آنچه که نیاز داریم، همبستگی است.

وی عنوان داشت: نبرد بلندی‌های عرسال ماموریت ارتش لبنان را تسهیل خواهد بخشید و بارهای ارتش را کمتر خواهد کرد. نبرد بلندی‌های عرسال آغاز شده است و ما به زمانی معین پایبند نیستیم و می‌خواهیم با کمترین تلفات انسانی ممکن به هدف خود برسیم و عجله‌ای نداریم.

دولت لبنان منتظر تغییرات در منطقه نباشد

وی در خصوص دولت لبنان نیز گفت: امیدوار هستم که مسئولان و دولت مسائل را جدی بگیرند و هرکس که منتظر تغییرات در یمن یا در عراق یا در منطقه است، دچار توهم شده است و بر روی سرابی حساب باز کرده است و وقت خود را تلف می‌کند.

مضحک است که اندیشه تاسیس داعش به من نسبت داده شود

دبیرکل حزب الله لبنان درخصوص داعش نیز گفت: عجیب است که از بیش از تقریبا یک سال که داعش ایجاد شده است،‌ این مناقشه مطرح شده است که داعش ساخته دست کیست و از آنجا که ما در زمان گمراه سازی رسانه‌ای و سیاسی بسیار بزرگی قرار داریم، باید بگوییم زمانی که دو انفجار در عربستان رخ داد، رسانه‌ها این اتهام را مطرح کردند که ایران در پشت داعش قرار دارد، آیا منطقی است که جمهوری اسلامی ایران که به اشاعه تشیع و امور مربوط به شیعه متهم است،‌ در پشت داعش قرار داشته باشد؟

وی گفت: این سخن مبتنی بر هیچ شاهدی نیست و با عقل و منطق ضدیت دارد و متهم کردن بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به این که در پشت داعش قرار دارد، امری تعجب آور است. از مسائل مضحک است که اندیشه تاسیس داعش اندیشه‌ی من بوده باشد. این کلام بسیار سخیف است. برای یادآوری می‌گویم که داعش در اصل، القاعده در عراق بوده است که عمر البغدادی و دیگران رهبری آن را برعهده داشتند، به صورت کاملا شفاف، داعش همان القاعده است که به دلیل اختلاف بر سر رهبری میدان در سوریه از آن جدا شد.

داعش منشأ آمریکایی‌، عربستانی، پاکستانی دارد

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: همه دنیا می‌داند که پایه و اساس القاعده همان آمریکا، عربستان و سازمان اطلاعات پاکستان است و این مساله در کتاب‌ها و تالیفاتی که در مورد این مساله صحبت می‌کند، وجود دارد.

وی افزود: داعش منشأ آمریکایی، عربستانی و پاکستانی دارد و آمریکا به این امر اذعان کرده است و تمام جهان این گونه رفتار می‌کند که داعش یک خطر و تهدید است که نه فقط مسیحیان و اقلیت‌ها بلکه تمام جهان را تهدید می‌کند و اگر لبنان بخشی از این جهان باشد، طبیعتا داعش خطری علیه لبنان است و همین این داعش در مرزهای ما حضور دارد.

وی افزود: داعش در این جا در بلندی‌های عرسال در داخل لبنان حضور دارد و به همین دلیل امیدوارم که همگی به شناسایی دشمن کمک کنیم، کسی که حقیقتا با داعش می‌جنگند، به این امر متهم شده است که داعش را تاسیس کرده است که این طرف‌ها ایران و سوریه هستند، این در حالی است که دیگران کار داعش را در رسانه‌ها تسهیل می‌بخشند و نفت آن را می‌خرند و به آن پول می‌دهند.

موضع ما در محکوم کردن تجاوز به یمن تغییر نخواهد کرد

دبیرکل حزب الله لبنان درخصوص تجاوز به یمن نیز تصریح کرد: از این تجاوز 72 روز گذشته است، این تجاوز بسیار آشکار است و اگر کسی حتی به صورت واقع بینانه به این امر اعتراض کند، نظام سعودی با تمام ابزارهای خود برای ساکت کردن تمامی صداها تلاش‌ می‌کند و عربستان نمی‌خواهد که کسی دهانش را برای محکوم کردن این تجاوز حتی با یک کلمه باز کند و از آن انتقاد کند.

وی عنوان داشت: ما در هر لحظه این تجاوز وحشیانه آمریکا و عربستان به مردم یمن را محکوم می‌کنیم، این موضع تا زمانی که این تجاوز ادامه داشته باشد، تغییر نخواهد کرد. چشم انداز این تجاوز چیست؟ تخریب و کشتار وخون ریزی مردم نشانه‌ای برای قدرت نیست. آنها هیچ یک از اهدافی که اعلام کرده‌ بودند، محقق نساختند. سقف‌های بالایی از مطالبات را عبد ربه منصور هادی، (رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن) مطرح می‌کرد و می‌گفت که در مذاکرات مشارکت نخواهد کرد، اما می‌بینیم که او در حال حاضر مجبور شده است که به ژنو برود، چرا که هیچ راه حلی در مقابل او وجود ندارد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۱۳
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
25
36
لبیک یا نصر الله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
17
44
اسراییل بزرگترین مشکل ما نیست عربستان و تفکر تکفیری بزرگترین مشکل و منافق خطرش بیشتر از کافر
محمذ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
22
36
احسن سید خدا نگهدارت
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
25
35
درود بر سید شجاع
پاسخ ها
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
ببخشید اشتباهی منفی زدم
درود بر سید شجاع
عاشق شهادت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
22
34
درود خدا برسربازمخلص امام زمان(عج)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
10
10
انشاءالله سید
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
10
9
واقعا که شیطان بزرگ برازنده ی آمریکاست. آمریکا تمام جهان رو علیه ملت ایران بسیج کرد تا تحریم فلج کننده بشن درصورتی که ایران بجز هشت سال دفاع جانانه از خاک و دین و ناموش خودش یک موشک به سمت هیچ کشوری پرتاب نکرده. اما داعش که یک تهدید برای کل دنیا هست داره نفت عراق و سوریه رو میفروشه ولی دریغ از حتی یک سخنرانی از آمریکا و متحداش برای مقابله با فروش نفت داعش. ایضا طبق مستندات پول و تسلیحات و غذا ودارو هم برای داعش فراهم میکنن و از طرف دیگه تو رسانه ها دم از ائتلاف ضد داعش میزنن. و مابقی سیاست ها و جنگ افروزی هاشون هم که مشخصه.... آیا این کارها و سیاست ها شیطانی نیست!!!!!؟؟
حمیدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
9
7
اینکه رهبرمقتدرحزب الله در رابطه با رژیم صهیونیستی مطرح میکنند بواسطه حضور قدرتمندانه حزب الله درجریان نبرد باگروههای تکفیری تروریستی درسوریه وبخشی از نواحی مرزی لبنان به نام عرسال وپیروزی های مداوم آنها دراین درگیریها که عمدتا به صورت چریکی هم بوده همچنین پیشرفتهای موشکی حزب الله خصوصا بعداز پایان نبرد33روزه تاامروز کاملا حرف منطقی ودرستی است که سران صهیونیست هم به خوبی به عمق این قدرت واقفند فلذا درصورت شروع حماقت جنگ ازسوی آنها پاسخ مقاومت بسیار دردناک وگسترده به لحاظ پوشش مناطق عملیاتی حتی عمق خاک اسراییل خواهدبود طوری که این بار آنها نه بعداز 33روز بلکه کمتراز 10روز خواهان پایان جنگ خواهندشد
نظرات بینندگان