arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

سيد‌ حسن خميني به برزيل رفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 حجت الاسلام والمسلمین سيدحسن خميني که به برزيل سفر کرده است ضمن حضور در مسجد محمد رسول‌الله(ص) سائوپولو در جمع نمازگزاران اين مسجد، پيام انقلاب اسلامي را نفي ظلم و ظلم پذيري عنوان کرد.

سيدحسن خميني توليت آستان امام خميني که به برزيل سفر کرده است با حضور در مسجد محمد رسول الله(ص) سائوپائولو با علماي اهل تسنن، نمايندگان مسيحيان و کليساي ارتدوکس و همچنين شيعيان مقيم اين کشور ديدار کرد.

در اين ديدار که با حضور شيعيان و ايرانيان برگزار شد، وي با تاکيد بر اينکه انقلاب ايران سه پيام در سه عرصه داخلي، منطقه اي و جهاني دارد به پيام جهاني انقلاب اسلامي اشاره کرد و گفت: پيام انقلاب امام در عرصه جهاني نفي ظلم و رد ظلم پذيري است؛ اينکه ظلم نکنيم و ظلم را نپذيريم.

سيدحسن خميني با اشاره به ايده جمهوري اسلامي در حل مشکلات داخلي و جهاني گفت: راه حل همه مشکلات بازگشت به مردم است؛ حتي در مسأله اراضي اشغال شده فلسطين راهبرد جمهوري اسلامي ايران که توسط رهبر معظم انقلاب ترسيم شده است، راهبردي کاملا صلح طلبانه و مطابق با معيارهاي عقل پسند و مردمسالاري است و آن برگزاري رفراندوم سراسري با حضور تمام اقوام و مذاهب فلسطيني است که البته نتيجه اي جز حذف اشغالگران را در بر نخواهد داشت.

وي در بخش ديگري از سخنانش به وظيفه شيعيان در اقصي نقاط جهان اشاره کرد و گفت: در روزگاري که خشونت هايي به اسم دين خبر اول رسانه هاي دنياست ما وظيفه داريم که دين حقيقي که سرشار از دوستي و انسانيت و عقلانيت است را به دنيا بشناسانيم. امروز وظيفه ي ما بسيار سنگين است و بايد مرز روشني ميان خشونت هاي سبعانه امثال داعش و انسانيت اسلامي ترسيم کنيم.

توليت آستان بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در پايان سخنان خود از تلاش هاي آقاي قانع زاده سفير جمهوري اسلامي در برزيل تشکر کرد.

پيش از سخنان وي حجت الاسلام و المسلمين بلال وهبي امام جماعت مسجد محمد رسول الله(ص) و رومانو داوود نماينده کليساي ارتودوکس به ايراد سخنراني پرداختند و امام خميني را رهبر بزرگ قرن برشمردند که حرکت و انقلابش محدود به ايرانيان و شيعيان و حتي مسلمانان نبود و تاثير شگرفي در روحيه مذهبي و انساني ملتها گذاشته است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان