arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

کفاشیان: هیچ فسادی در فوتبال ایران نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رییس فدراسیون فوتبال گفت: هیچ فسادی در فوتبال ایران وجود ندارد و فقط یک سری تخلفات است.

به گزارش ایرنا، علی کفاشیان روز دوشنبه بعد از پایان مجمع فوق العاده فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران در خصوص سخنان محمدعلی پورمختار رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: اگر فردی در یک گوشه ای از کشور تخلفی انجام دهد، این موضوع ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد.

وی درخصوص بدهی مالیاتی فدراسیون نیز اظهار داشت: به عنوان نمونه سید جلال حسینی به دلیل 75 میلیون تومان بدهی مالیاتی گذرنامه اش توقیف شده و این نشان می دهد تمامی بدهی های مالیاتی بررسی می شود و با فردی که پرداخت نمی کند، اینگونه برخورد می شود،من نمی دانم که چه مالیاتی را باید پرداخت می کردیم که این کار را نکردیم.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس دیروز با اشاره به بررسی و نهایی شدن گزارش فساد در فوتبال در این کمیسیون و تخلفات گسترده فدراسیون فوتبال گفته بود که کفاشیان 188 سفر غیرضروری به خارج از کشور انجام داده و تاکنون فدراسیون فوتبال حدود 25 میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته است.

کفاشیان همچنین در مورد سخنان رییس کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص سفرهای خارجی وی گفت:ازسال 90 تاکنون من حدود 40 ورود و خروج داشتم که همه آنها سفرهای کاری و با دعوت نامه از نهادهای بین المللی بوده است.

وی درپاسخ به این سووال که با توجه به بازنشسته بودن در اسفند ماه امسال مجوز حضور درانتخابات را دارد یاخیر؟ گفت: فدراسیون فوتبال یک نهاد غیر دولتی و مستقل است و نیازی به کسب مجوز برای شرکت در این انتخابات ندارم و در هشت سال گذشته بازنشسته بودم و بدون آنکه مجوز بگیرم در انتخابات شرکت کردم.

رییس فدراسیون فوتبال در مورد مجمع فوق العاده این فدراسیون گفت: در مجمع قبلی که دی ماه سال 93 برگزار شد به فدراسیون ماموریت داده شد که با برگزاری مجمع جدیدی ابهامات مالی را بررسی کند که در این مجمع کلیه ابهامات مالی رفع شد.

کفاشیان در خصوص اینکه صدا و سیما می گوید پرداخت حق پخش تلویزیونی قانونی نیست، یادآور شد: ما هم می گوییم صدا و سیما برای آنکه از بودجه دولتی پرداخت نکند، می تواند از محل پخش آگهی این پول را به فوتبال بدهد.

مجمع فوق العاده فدراسیون فوتبال ایران امروز (دوشنبه) با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و 64 نفر از اعضا این مجمع در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک با هدف بررسی موضوعات مختلف که مهم ترین آن مسایل مالی است، برگزار شد.
نظرات بینندگان