arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

یازدهمین پلنگ هم تلف شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها که هفته محیط زیست است، روزهای عجیبی شد، از یک طرف آتش سوزی ایلام از یک طرف سقوط خانم ابتکار در درون دریاچه خوزستان، از یک طرف دیگر، هم مرگ یازدهمین پلنگ ایرانی...

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ طی گزارش مردمی، لاشه یک پلنگ در محدوده دره پیادشت کوه دوبرار از توابع روستای پوستین دوز در مرز شهرستان های مانه و راز مشاهده شده و نیروهای یگان محیط زیست خراسان شمالی به محل مورد نظر اعزام شدند.

سپس محیط بانان در محل حاضر شدند و ازآن پلنگ دردنده و ترسناک فقط یک استخوان ستون فقرات، استخوان دست و پا، جمجمه و مقداری از پوست سر حیوان مشاهده کردند.

اجزا لاشه پلنگ که جوان بوده است، در منطقه ای از توابع روستای پوستین دوز در مرز شهرستان های مانه و راز دیده شد که البته لاشه پلنگ، جهت بررسی بیشتر به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی منتقل شده و با توجه به بررسی های کارشناسان نشان می دهد که پلنگ تلف شده، جوان و احتمالا نابالغ بوده است.

با توجه به گذشت مدت زمان زیاد از  مرگ پلنگ و تغذیه گوشتخواران از لاشه، امکان بررسی دقیق در خصوص علت مرگ که میتواند عامل طبیعی و یا انسانی باشد، مشخص نیست اما تحقیقات محلی در خراسان شمالی  جهت روشن شدن موضوع آغاز شده است.
نظرات بینندگان