arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

واکنش وزارت خارجه ايران به نتايج انتخابات ترکيه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرضيه افخم مي‌گويد که برگزاري انتخابات ترکيه در فضايي آرام و با مشارکت بيش از 86% مردم پيروزي بزرگي براي دولت و مردم ترکيه بود و نشان دهنده رشد و بلوغ مردم اين کشور مي‌باشد.

«مرضيه افخم» سخنگوي وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران 2 روز پس از اعلام نتايج انتخابات پارلماني ترکيه، به آن واکنش نشان داد.

بر اساس اعلام دفتر افخم، خانم سخنگو در خصوص اين انتخابات گفته که برگزاري انتخابات ترکيه در فضايي آرام و با مشارکت بيش از 86% مردم پيروزي بزرگي براي دولت و مردم ترکيه بود و نشان‌دهنده رشد و بلوغ مردم اين کشور مي‌باشد.

مرضيه افخم اضافه کرد: جمهوري اسلامي ايران بعنوان کشور همسايه و دوست ترکيه که روابط بسيار نزديک و دوستانه اي با دولت و مردم اين کشور دارد برگزاري انتخابات آرام و مسالمت آميز در کشور همسايه را حائز اهميت بالايي تلقي ميکند و ضمن احترام به آراي مردم اميدواريم انتخابات آرام و پرنشاط ترکيه موجبات توسعه رشد و رفاه بيشتر مردم اين کشور را فراهم آورده و در تامين و تحکيم صلح و ثبات منطقه اي نقش موثري را ايفا نمايد.

سخنگوي وزارت خارجه در انتها گفته:‌ جمهوري اسلامي ايران اطمينان دارد که در آينده نيز دو کشور شاهد ارتقا روابط دوجانبه در همه ابعاد خواهند بود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان