arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
مقام آمريکايي:

توافق واشنگتن و تل آويو در خصوص تهديد هسته‌اي ايران!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک مقام ارشد آمريکايي در سفر به بيت المقدس اشغالي تاکيد کرده است که آمريکا با اسرائيل در خصوص جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هاي اتمي توافق کامل دارد.

به گزارش اسپاتنيک، آمريکا و رژيم صهيونيستي بارها ادعا کرده اند که ايران نبايد اجازه دستيابي به قابليت نظامي هسته‌اي داشته باشد و بارها نيز به اين مساله اشاره داشته اند که آمريکا و اسرائيل همه گزينه ها را براي جلوگيري از وقوع چنين اتفاقي در نظر مي گيرند.

يک مقام آمريکايي که نامش فاش نشده روز چهارشنبه تاکيد کرد که تهديد هسته‌اي ايران به طور متفاوتي بر ما تاثير مي گذارد به خاطر وسعت و موقعيتي که ما داريم ولي ما کاملا در خصوص تهديد هسته‌اي ايران با اسرائيل هم نظر هستيم.

اين مقام آمريکايي افزود: ما در خصوص اهداف راهبردي کاملا توافق داريم و هدف راهبردي ما نيز ممانعت ايران از دستيابي به سلاح هسته‌اي است.

وي گفت: آمريکا و اسرائيل درک تقريبا يکساني از تهديد ايران براي خاورميانه دارند. در حالي که ما به جهان پس از مذاکرات هسته‌اي ايران و 1+5 نگاه مي کنيم، براي تقويت همکاري هاي امنيتي بيشتر با اسرائيل نيز کار و تلاش مي کنيم. اگر نياز به گنجاندن موارد بيشتري در توافقنامه امنيتي با اسرائيل باشد، در اين خصوص مذاکره خواهيم کرد.

آمريکا و قدرت هاي جهاني در حال مذاکره با ايران براي دستيابي به توافق جامع هسته‌اي تا پايان ژوئن يعني 9 تيرماه هستند.

ايران و گروه 1+5، 2 آوريل (13 فروردين)، به چارچوب توافق اوليه‌اي دست يافتند که بر اساس آن برنامه هسته‌اي ايران محدود خواهد شد و به‌ازاي آن تحريم‌هاي بين‌المللي عليه تهران لغو مي‌شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان