arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

منصور هادي: از عربستان به علت حمايتهايش تقدير مي کنيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 منصور هادي نيمي از وقت سخنراني خود را در نشست اضطراري سازمان همکاري اسلامي به تقدير و تشکر از عربستان سعودي و ديگر حاميان دولت مستعفي و فراري يمن اختصاص داد.

به گزارش شبکه تلويزيوني الحدث، عبدربه منصور هادي رئيس جمهوري (مستعفي و فراري) يمن طي سخنراني در نشست فوق العاده سازمان همکاري اسلامي در جده عربستان سعودي که نيمي از وقت خود را صرف تقدير و تشکر از عربستان سعودي و کشورهاي حامي او کرد گفت: ما در يمن راه گفتگو را طي کرده ايم.

 ما در ماه مارس 2013 گفتگوهاي ملي فراگيري با حضور همه احزاب و تشکل هاي سياسي يمني برگزار کرديم و بر سر توافقات صورت گرفته در ژانويه 2013 به اتفاق نظر رسيديم و تصور مي کرديم که با تنظيم پيش نويس جديد قانون اساسي دشواريهاي بسياري را پشت سرگذاشته ايم. اما مردم ما ناگهان يکبار ديگر با بازگشت نيروهاي سياه روبرو شدند که کشور را به عقب بازگرداند و اراده ملت و قطعنامه هاي بين المللي را به چالش کشيدند و کودتايي را ترتيب دادند.

 آنها با حمله به صنعا اين شهر و همچنين بسياري ديگر از شهرها و نهادهاي حکومتي را به پادگان نظامي تبديل کردند و به محاصره مقامات حکومتي پرداختند. اين شبه نظاميان و متحدانشان در داخل که هوس دستيابي به قدرت در سر داشتند و همچنين متحدان مستبد آنها در خارج که خواستار استفاده از يمن براي به خطر انداختن يمن و امنيت و صلح جهاني هستند و به خشونت و ويرانگري اعتياد پيدا کرده اند استانهاي مختلف يمن نظير تعز ، لحج ، الضالع ، شبوة ، أبين و پيش از آن صعده ، عمران ، البيضاء ، مأرب ، الجوف ، الحديدة و عدن قهرمان را هدف تجاوزات خونين خود قرار دادند.
نظرات بینندگان