arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

نگاه همه ايران به سالن آزادي/ آمريکا شکست می‌خورد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ديدار تيم‌هاي ملي واليبال ايران و آمريکا در آغاز دور برگشت رقابتهاي گروهي ليگ جهاني در شرايطي برگزار مي‌شود که بعد از شش برد متوالي خانگي آمريکايي‌ها، همگان انتظار شکست اين تيم را توسط ايران دارند.

تيم‌هاي ملي واليبال ايران و آمريکا در آغاز دور برگشت رقابتهاي ليگ جهاني واليبال به مصاف هم مي‌روند. اين بازي از گروه B رقابتهاي ليگ جهاني ساعت ۲۱ روز جمعه در سالن ۱۲ هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي برگزار خواهد شد. رويارويي اين دو تيم يکي از مهمترين بازي‌هايي است که اين هفته برگزار مي‌شود.

بعد از شش برد متوالي خانگي توسط آمريکا، حالا همگان انتظار ثبت نخستين شکست اين تيم توسط ايران را دارند. بازي در سالن آزادي تهران، و وحشتي که حريفان از رويارويي با ايران در اين سالن دارند مي‌تواند حتي در جدال برابر مدافع قهرماني ليگ جهاني نيز کفه ترازو را به سود ايران سنگين‌تر کند.

در دو بازي رفت دو تيم که به ميزباني آمريکا در لس آنجلس برگزار شده بود ميزبان به خوبي از ناهماهنگي و دور بودن بازيکنان ايراني از شرايط مطلوب استفاده لازم را برد و دو برد متوالي و مشابه ۳ بر يک را کسب کرد. در هر دو ديداري که تيم کشورمان مقابل آمريکا برگزار کرده بود ست سوم را برد ولي در ديگر ست‌ها نتيجه را وگذار کرد.

آمريکا در ديدارهايي که مقابل ايران، لهستان (قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴) و روسيه (قهرمان المپيک ۲۰۱۲ لندن) برگزار کرد، پيروز شد و تنها در يک مسابقه يک امتياز به لهستان داد که اين نشان از آمادگي و انگيزه‌هاي فراوان شاگردان جان اسپرو براي دفاع از عنوان قهرماني خود در مسابقات امسال دارد.

در آنسوي ميدان تيم ايران قرار دارد. تيمي که بازي‌ها را خوب شروع نکرد و در دو ديدار ابتدايي مقابل آمريکا و مسابقه نخست در زمين لهستان موفق به کسب امتياز نشد اما در ديدار دوم در خانه قهرمان جهان يک امتياز کسب کرد و در ادامه دو پيروزي ۳ امتيازي باور نکردني را در خانه روسيه، قهرمان المپيک ۲۰۱۲ لندن بدست آورد تا تنها تيمي باشد که در دور رفت ۷ امتياز از ديدارهاي خارج از خانه کسب کرد. اين امتيازات در حالي به دست آمد که بازيکنان ايران با آسب ديدگي متوالي مواجه بودند و حتي فرهاد ظريف هم براي درمان مستقيما از لهستان راهي تهران شد.

ايران در دو دوره قبلي که در ليگ جهاني حضور داشت نشان داد در ديدارهاي خانگي از قدرت دوچنداني برخوردار است. فشار مضاعفي که ۱۲ هزار تماشاچي پرشور ايراني به حريفان وارد مي‌کنند زبانزد اهالي دنياي توپ و تور شده است. از طرفي ديگر بازيکنان کشورمان در ديدارهاي خانگي از اعتماد به نفس بالايي برخوردار هستند که اين موضوع اميدواري‌ها را براي شکست آمريکا دوچندان کرده است.

با وجود اينکه از ملي آمريکا تيمي ياد مي‌شود که کيفيت کار آن در ديدارهاي خارج از خانه با داخل خانه چندان تفاوتي نخواهد کرد اما به طور حتم شرايط ايران با آن تيمي که در هفته نخست مقابل مدافع قهرماني به ميدان رفته بود فرق کرده است. تيم کشورمان بازي به بازي بهتر شده و در ادامه کار بازيکناني مثل معنوي‌نژاد، عبادي‌پور، صنوبر و مرندي با درخشش خود نشان داده‌اند که مي‌توان در شرايط سخت روي آنها حساب باز کرد و ديگر نگران آناليز بازيکنان اصلي نبود.

آمريکا در هر دو بازي نخست خود برابر ايران روي سرويس‌هاي کريستين سن، ساندر، اندرسون و ديگر ستاره‌هاي خود دريافت کننده‌هاي تيم کشورمان را تحت فشار قرار داده بود و به طور حتم در اين بازي هم براي سرويس‌هاي خود برنامه دارند و اين در حالي است که در ديدارهاي پاياني دور رفت هم دريافت‌هاي اول تيم کشورمان بهبود يافت و هم اينکه شاگردان کواچ در زدن سرويس‌هاي هدفمند شرايط بهتري پيدا کرده‌اند.

بي‌ترديد تيم کشورمان با منسجم ترين و کلاسيک‌ترين تيم حال حاضر واليبال دنيا بازي دارد ولي اين باور عمومي وجود دارد که تيم کشورمان در تهران مي‌تواند از پس آمريکا بر بيايد. تيم ايران که شرايط خوبي را براي صعود به مرحله نهايي فراهم کرده است با پيروزي بر آمريکا مي‌تواند گام بلندي را براي راه‌يابي به مرحله نهايي بردارد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان