arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴

سلمان به پاکستان سفر مي کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 'سلمان بن عبدالعزيز آل سعود' پادشاه عربستان قصد دارد در آينده به پاکستان سفر کند اما هنوز زمان، برنامه ها و اهداف اين سفر مشخص نشده است.

به گزارش روز شنبه خبرگزاري رسمي دولت پاکستان(اي.پي.پي)، 'ممنون حسين' رييس جمهوري اين کشور که براي انجام مراسم عمره به عربستان سفر کرده است، روز گذشته در ديداري که با ملک سلمان در شهر جده انجام داد، رسما از وي براي سفر به پاکستان دعوت کرد. پادشاه عربستان نيز اين دعوت را پذيرفته است.

رييس جمهوري پاکستان روز دوشنبه هفته گذشته عازم عربستان شد و اگرچه رسانه هاي دولتي پاکستان و عربستان، هدف از اين سفر را انجام مراسم عمره اعلام کرده اند، اما ممنون حسين در حاشيه اين سفر عمره، ديدارهاي مهمي با پادشاه عربستان و همچنين با شيخ حامد الغامدي امام جماعت کعبه انجام داده و گفت و گوهايي درباره روابط دوجانبه، مسايل منطقه و جهان با آنها داشته است.

ممنون حسين همچنين روز گذشته و در چهارمين روز سفر خود به عربستان، با روزنامه اردو زبان 'اردو نيوز' چاپ جده مصاحبه کرد و در اين مصاحبه بر حمايت بي قيد و شرط کشورش از تماميت ارضي عربستان تاکيد کرد. وي گفت که پاکستان در شرايط سخت در کنار عربستان خواهد بود.

رييس جمهوري پاکستان در اين مصاحبه همچنين تاکيد کرد که مساله يمن بايد از طريق ديپلماتيک و صلح آميز حل شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان