arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۴

بانوی شاعر پیشکسوت درگذشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نسرین جافری بانوی شاعر پیشکسوت درگذشت

نسرین جافری خالق آثاری چون "زخم سایه و بید"، "رمل هندسی آفتابگردان"، "نیمی از مرا کشته‌اند" و "به سمت هرگز به سوی هیچ"  ششم تیرماه مصادف با دهم رمضان و در سالروز وفات حضرت خدیجه (س) پس از یک دوره بیماری، در تهران دارفانی را وداع گفت. 

نسرین جافری، متولد سال 1329 در خرم‌آباد لرستان، و از زنانِ شاعرِ تاثیرگذار دهه 70 بود که اشعار و سروده های او در مطبوعات تهران و لرستان چاپ میشد .

«زخم سایه و بید»، «رمل هندسی آفتاب‌گردان»،‌ «نیمی از مرا کشته‌اند»، «به سوی هرگز، به سوی هیچ»، «ما همچنان ترانه خواندیم» (مشترکا با نصرت‌الله مسعودی) و «خواب اتم» مجموعه‌های شعر منتشرشده این شاعرند.
در پی درگذشت این شاعر معاصر شامگاه ششم تیر، هنرمندانی چون ساعد باقری و سهیل محمودی از اعضای انجمن شاعران ایران، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران ،جواد امام مدیر عامل بنیاد باران، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی  مجتبی راعی و محمد حسین حقیقی کارگردان زهرا گلشن گردآورنده کتاب نفیس عکس اربعین و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر با حضور درخانه این شاعر ، فقدان وی را به فرزندانش از جمله "وحید موسائیان" کارگردان سینمای ایران و سایر خانواده های داغدار تسلیت گفتند .

پیکر این بانوی هنرمند ، روز دوشنبه هشتم تیرماه در تهران تشییع و در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) آرام خواهد گرفت.
نظرات بینندگان