arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۴

محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارمسوولان قوه قضاییه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضاییه که به مناسبت هفته قوه قضاییه و در ماه مبارک رمضان برگزارشد بیانات مهمی را ایراد فرمودند.

به گزارش ایرنا، مهمترین بیانات معظم له که یکشنبه شب ایراد شد، بدین شرح است :

**استقلال و تأثیر ناپذیری دستگاه قضا بسیار مهم است؛ باید در برابر عوامل مخدوش کننده استقلال قضا از جمله تهدید، تطمیع، رودربایستی و فشارِ جو عمومی ایستاد و بر رفتار و روش صحیح قضا تکیه کرد.

**اقتدار از عوامل استقلال دستگاه قضایی است؛ اقتدار طلبی قوه قضاییه، قدرت طلبی متعارف سیاسی و جناحی نیست بلکه به معنای قاطعیت و ایستادگی بر سر حرف حق است.

**قانون گرایی و سلامت کامل دستگاه قضایی دو عامل دیگری است که در تحقق استقلال قوه قضاییه، مؤثر و مهم است.

**در زمینه سلامت قوه، کارهای خوبی شده است و باید با جدیت به این راه ادامه داد، چرا که هر گونه فساد در دستگاه قضایی، زمینه ساز فسادهای بزرگتر در جامعه خواهد بود.

**پیشگیری از جرم از دیگر مسائل حساس و مهم قوه قضائیه است؛البته دستگاههای دیگر هم باید در این زمینه فعال باشند اما باید تلاشی سازمان یافته در این زمینه صورت پذیرد، چرا که در غیر این صورت، جرائم، مدام افزایش و گسترش می یابند و مدیریت کلان آنها ممکن نخواهد بود.

**ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه و آسیب شناسی و تقویت شوراهای حل اختلاف در افزایش نیافتن تعداد زندانیان، مؤثر است؛برای مقابله با تبعات منفی افزایش زندانیان مالی و زندانیان مواد مخدر نیز باید دنبال پیشنهادها و راه حلهای تازه ای بود.

**تکیه کردن بر برنامه روشن و مدون، به حرکت دقیق در مسیر چشم انداز آینده کمک می کند و مانع از گرفتار شدن در کشمکش های روزمره می شود.

**قانون، راه پیشرفت کشور را هموار می کند و چنانچه برخی قوانین ایراد و یا با یکدیگر تعارض دارند، باید آنها را اصلاح کرد اما بنده به هیچ وجه قانون گریزی را قبول ندارم.

**کادر سازی بسیار مهم است؛ نیروهای مستعد و سالمی در قوه قضاییه وجود دارند که باید آنها را برای کارهای بزرگ پرورش دهید.

**قوه قضاییه یکی از سه رکن اساسی کشور و مجری بخش مهمی از احکام اسلامی است لذا انتظار هرگونه تلاش، مجاهدت و تحمل سختی در این قوه انتظار به جایی است.
نظرات بینندگان