arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۴

آیت الله یزدی: نیروی انتظامی باید با روزه خواران با رعایت مراتب، برخورد فیزیکی کند

آیت الله یزدی گفت: چنانچه فردی مریض یا مسافر است باید به گوشه کناری برود و روزه‌خواری کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر موضوعی بود که امروز پیک بامدادی رادیو سراسری به آن پرداخت.

به گزارش «انتخاب»، در این برنامه عنوان شد: این طرح دوم اردیبهشت به قانون تبدیل شد اما با امتناع دولت، رئیس مجلس آن را ابلاغ و لازم‌الاجرا کرد، با این حال گویا رئیس جمهور در نامه ای به مقام معظم رهبری خواستار توقف اجرای این قانون برای بررسی ایرادهای مد نظر دولت شده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با صداوسیما گفت: امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ سازی نمی خواهد و  وظیفه هر مسلمانی است.

وی افزود: خدای نکرده اگر در روزهای ماه مبارک رمضان برخلاف قواعد شرعی و حتی حکم انتظامی روزه‌خواری انجام شود باید زبانی به وی گفته شود که این کار درستی نیست و چرا در نظر عامه مردم روزه‌خواری می کند.

آیت الله یزدی گفت: چنانچه فردی مریض یا مسافر است باید به گوشه کناری برود و روزه‌خواری کند.

وی افزود: در صورت مشاهده روزه خواری باید با زبان از منکر نهی شود و اگر جلوگیری عملی بخواهد، این وظیفه نظام است یعنی وظیفه نیروی انتظامی و قدرت حاکم است که برخورد فیزیکی کند، البته با رعایت مراتب و درجات آن.

آیت الله یزدی گفت: خوشبختانه قانونی اخیرا در مجلس تصویب شد که پس از یکی دو بار رفت و آمد به شورای نگهبان ایرادات آن برطرف و تأیید شد و رئیس مجلس آن را به رئیس جمهور ابلاغ کرد و البته رئیس جمهور از نظر اجرا، مشکلاتی به نظرشان رسید که نامه ای خدمت مقام معظم رهبری نوشتند و معظم له نیز آن را به هیئت حل اختلاف که ریاست آن را آیت الله هاشمی شاهرودی برعهده دارد ارجاع دادند که در آن هیئت بررسی و نتیجه آن اعلام می شود.
نظرات بینندگان