arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۴

بعداز توافق، نفوذ ایران افزایش پیدا می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیاستمدار مشهور لبنانی معتقد است که پس از توافق هسته‌ای احتمالی میان ایران و قدرت‌های بزرگ، نفوذ ایران افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش فارس، «ولید جنبلاط» رئیس حزب «سوسیال دموکرات ترقی‌خواه» لبنان، امروز در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که توافق هسته‌ای میان ایران و گروه «۱+۵» به افزایش نفوذ ایران منجر می‌شود.

او با انتقاد از روسیه و سیاست آن در خصوص سوریه، و در تلاش برای تحریک مسکو، نوشت: در حالی که سوریه، حوزه نفوذ کلاسیک روس‌ها به شمار می‌رفت، امروز به مستعمره ایران تبدیل می‌شود. بعد از اینکه توافق آمریکا و ایران شکل بگیرد، نفوذ ایران افزایش پیدا خواهد کرد و این به حساب روسیه خواهد بود.

مذاکرات هسته‌ای ایران و شش کشور قدرتمند شامل پنج عضو دائم شورای امنیت به‌علاوه آلمان موسوم به «۱+۵» از شنبه در «وین» اتریش آغاز شده و در حالی که قرار بود نتیجه تا ۳۰ ژوئن روشن شد، این مذاکرات برای حصول توافق، یک هفته مدت مذاکرات را تمدید کردند.

جنبلاط انتقاد از روسیه را ادامه داد و با نادیده گرفتن حمایت آمریکا و عربستان و متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی آنان در حمایت از گروه‌های مسلح در سوریه از سال ۲۰۱۱ تاکنون، مدعی شد که رشد افراطی‌گری در سوریه، نتیجه سیاست ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه است.
نظرات بینندگان