arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۴

آتش سوزی گسترده در آبیدر سنندج

آتش سوزی در کوه آبیدر مشرف به شهر سنندج که از دقایقی قبل آغاز شده است همچنان در حال گسترش است و بخش زیادی از این کوه را فرا گرفته است و تلاش ها برای مهار آن به جایی نرسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آتش سوزی در کوه آبیدر سنندج از دقایقی قبل آغاز شده و هم اکنون در حال گسترش است و علیرغم تلاش های گسترده برای مهار آن، آتش در حال نزدیک شدن به مناطق مسکونی در سنندج است.

آتش سوزی در آبیدر سنندج دقایقی بعد از تاریک شدن هوا در حالی آغاز شد که روند پیشروی آتش در چهار جبهه همچنان ادامه دارد و نیروهای دولتی و مردمی نیز برای مهار آتش راهی آبیدر شده اند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری سنندج در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بسیج کلیه امکانات و نیروی انسانی در اختیار برای مهار آتش سوزی گفت: تمامی نیروهای شاغل در آتش نشانی به کارگیری شده اند ولی متاسفانه آتش سوزی غیرقابل مهار بوده و همچنان ادامه دارد.

مرتضی سنندجی با بیان اینکه هم اکنون آتش در چهار جبهه مختلف در حال پیشروی است، گفت: وزش باد باعث افزایش آتش سوزی شده است و صعب العبور بودن منطقه در کنار نبود امکانات و تجهیزات مناسب کنترل آتش را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی با اشاره به حضور قابل توجه نیروهای مردمی در راستای کنترل آتش سوزی در آبیدر سنندج گفت: تلاش ها برای مهار و کنترل آتش سوزی به صورت جدی در حال انجام است و انتظار می رود که بتوانیم آتش را مهار کنیم.

فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به وضعیت نگران کننده آتش سوزی در آبیدر گفت: من در حال رفتن به محل وقوع آتش هستم و انتظار می رود که با بسیج مردمی و ادارات مختلف دولتی این آتش سوزی مهار شود.

ابراهیم زارعی یادآور شد: علاوه بر حضور ادارات و سازمان های دولتی متولی از بسیج و ارتش نیز درخواست نیرو و تجهیزات کرده ایم که هم اکنون در حال اعزام به محل وقوع آتش سوزی هستند و انتظار می رود که مردم نیز در راستای کنترل و مهار این آتش سوزی مشارکت کنند.

آتش سوزی در آبیدر سنندج در حالی همچنان ادامه دارد که به دلیل خشکسالی های اخیر و همچنین خشک شدن مراتع و جنگل ها زبانه های آتش در حال پیشروی است و بخش های مختلف کوه آبیدر هم اکنون در حال سوختن است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان