arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۱۳ تير ۱۳۹۴

دیپلمات غربی: ما به پايان نزديک مي شويم/ برنز: به احتمال زياد توافق هسته اي حاصل مي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک دیپلمات غربی آگاه از مذاکرات هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک گفت ما به پایان (راه) نزدیک می‌شویم.

به گزارش انتخاب ؛ روزنامه الشرق الاوسط، چاپ لندن در گزارشی از لندن با اشاره به سفر یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت: ما به پایان نزدیک می‌شویم. طرحی برای ادامه مذاکرات طولانی مدت بعد از روز سه شنبه آینده وجود ندارد.

این دیپلمات غربی که نامش فاش نشد، افزود: یا به توافق می رسیم یا نمی رسیم.. اما در هر صورت روند اوضاع همچنان سخت است.

در این گزارش با اشاره به صحبت های دیروز جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، آمده است: جان کری از تلاشهای صادقانه همه طرف های حاضر در مذاکرات هسته ای، تمجید کرد.

برنز: به احتمال زياد توافق هسته اي حاصل مي شود

معاون سابق وزیر امورخارجه آمریکا که در حال حاضر استاد دانشگاه هاروارد است در این نشست گفت: «علاقه به مسائل ایران در آمریکا بسیار افزایش یافته است. البته این مسئله برای من تعجب آور نیست زیرا ایران برای امنیت ملی آمریکا بسیار اهمیت دارد. مذاکرات هسته ای ایران همچنان ادامه دارد. به احتمال زیاد توافق هسته ای نیز حاصل خواهد شد.»

وی افزود: «سوال مطرح این است که این توافق هسته ای چه تاثیری بر روابط ایران و آمریکا و مسائل منطقه خواهد گذاشت. اگر باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر امورخارجه آمریکا بتوانند براساس خطوط کلی توافق ماه آوریل (بیانیه لوزان) به توافق نهایی برسند، آیا می توان به اندازه ای از ایران امتیاز گرفت که برنامه هسته ای این کشور را تاحدود زیادی برای مدت ده سال متوقف کرد؟ آیا بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی و توانایی بازگرداندن تحریمها به جای اولیه ضروری است؟ می توان براساس این معیارها درباره توافق هسته ای قضاوت کرد.»
نظرات بینندگان