arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۴

فابیوس: مذاکرات 12 ساله باید در 72 ساعت آینده پایان یابد / از این به بعد همه کارت ها روی میز است / موگرینی: اگر قرار است توافقی شود وقت آن فرا رسیده است / جو مذاکرات مثبت است

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه گفت: همانطور که از قبل خودم را متعهد می دانستم برای مرحله ای از مذاکرات که باید آخرین باشد به وین امده ام. این مذاکرات 12 سال است شروع شده و باید در 72 ساعت پایان یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لوران فابیوس گفت: به وین برای مرحله نهایی مذاکرات برگشتم . این مذاکرات 12سال است که شروع شده و الان در 72 ساعت پایانی آن هستم که باید تمام شود.

به گزرش «انتخاب»، لوران فایبوس وزیر خارجه فرانسه افزود: از این به بعد همه کارت ها روی میز است. موضوع و سوال اصلی این است که ایا ایرانی ها می توانند بر روی مسائلی که واضح نبوده راه حلی پیدا کنند .

وی گفت : ما مشتاق هستیم که این توافق برای صلح باشد ولی همه چیز قبل از ان باید بررسی شود. فرانسه همیشه در این باره موضع ثابتی داشته که من آن را موضع محکم سازنده می دانم, بنابراین دو روز مذاکره فشرده پیش روی داریم.

 موگرینی: اگر قرار است توافقی شود وقت آن فرا رسیده است

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از ظهر یکشنبه به محض ورود به پایتخت اتریش گفت «ما به توافق بر سر پرونده هسته ای ایران بسیار نزدیک هستیم.»

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر یکشنبه پیش از ورود به هتل کوبورگ به خبرنگاران گفت: در قسمت پایانی یک ماراتن طولانی هستیم. پیام امروزمن این است که اگر قرار است توافق شود وقت آن فرارسیده است.

وی افزود: در دیداری که با وزیران خارجه خواهیم داشت ارزیابی می کنیم ایا توافق حاصل می شود یا نه. انچه اکنون مطرح است این است که ایا طرفین قادر خواهندبود در این مورد تصمیم سیاسی بگیرند؟

موگرینی در پاسخ به این سوال که اگر توافق حاصل نشود برنامه ای دیگر در دستور کارخواهد بود، گفت: خیر برنامه دیگری نداریم.

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: از اول هم قانونمان این بود که اگر روی طرح الف کار می کنیم باید به آن پایبند باشیم. اکنون شرایط برای این امر مهیا است.

وی اظهار داشت: طرفین مذاکرات بسیار مذاکرات فشرده ای داشتند که طی ساعت ها و روزهای اینده ادامه خواهد داشت. اکنون وقت ان رسیده است. ما به یک توافق بسیار نزدیک هستیم . جو مذاکراتی مثبت و خوب است و من اراده سیاسی را همچنان برای یک توافق می بینم.

موگرینی در عین حال گفت که در زمینه های فنی کار باید ادامه یابد.
 
نظرات بینندگان