arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۶ تير ۱۳۹۴

زندگی در مدارس و ساختمانهاي متروکه برای فرار از بمباران سعودی ها!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مردم چند یمن برای فرار از بمباران جنگنده های متجاوز عربستان سعودی مجبور به سکونت در مدارس و ساختمان های متروکه شده اند.

به گزارش انتخاب ؛ شبکه تلویزیونی الحره گزارش داد: مدارس و ساختمان های دولتی در استان إب در مرکز یمن مملو از آوارگان شده است. آنها برای در امان ماندن از مناطق درگیری و بمباران های هواپیمای عربستان سعودی به این ساختمان ها پناه آورده اند.

 ده ها مدرسه و ساختمان دولتی برای هزاران خانواده یمنی که از استان های تعز، لحج، الضالع، عدن و دیگر استان های این کشور آواره شده اند به پناهگاه تبدیل شده است.

درگیری ها در مناطق مختلف یمن و همچنین بمباران های ائتلاف عربی با محوریت عربستان سعودی قربانیان زیادی از افراد غیر نظامی برجای گذاشته است. مردم یمن از مشکلات جدی مانند کمبود دارو، مواد غذایی و کالاهای اساسی رنج می برند.

ماجد منصور از آوارگان استان تعز در این باره گفت: ما مشکلات زیادی داریم، در این منطقه حتی یک پزشک وجود ندارد. همچنین مواد غذایی نداریم و فقط جیره بسیار اندکی در اختیار داریم.

بیشتر نیازهای آوارگان از طریق کمک های افراد خیر برطرف می شود. در یکی از مناطق استان إب آشپزخانه ای برای تهیه غذا برای آوارگان تدارک دیده شده است.

عقیل فاضل معاون استاندار إب و رئیس کمیته امداد رسانی این استان در این باره گفت: ما تا کنون توانستیم نه اردوگاه برای آوارگان فراهیم کنیم و تلاش داریم دو اردوگاه جدید در چند روز آینده افتتاح کنیم.

وی افزود: تا کنون هیچ سازمان کمک رسان بین المللی برای آوارگان کمک ارسال نکرده است.
عبد الکریم الشیبانی در ادامه گزارش خود گفت: در یکی از مراکز دولتی استان إب از کودکانی که صدمه روحی دیده اند نگهداری می شود.

بلقیس عبد الواحد هماهنگ کننده کودکان نیازمند در این باره گفت: ما تلاش داریم از طریق اجرای این طرح کودکان را از آسیب های جنگ دور نگهداریم و با اجرای برنامه های متنوع فشارهای روحی و روانی را که بر آنها وارد شده است، کاهش دهیم.

واقعیت این است که آوارگان فقط در مدارس و ساختمانهای دولتی زندگی نمی کنند، بلکه صدها نفر از آنها حتی در ساختمانهای متروکه و نیمه کاره زندگی می کنند.

از سوی دیگر شمار زیادی از آنها در خیابانها زندگی می کنند. کمبود غذا و امکانات اولیه، آوارگان را با مشکلات جدی روبرو گرده است.
نظرات بینندگان