arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۴

بلژيک، پنجمين کشور مقروض اروپايي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طبق تازه ترین آمار و ارقامی که موسسه آمار اروپا،‌ یوروستات Eurostat منتشر کرده است، بلژیک پنجمین کشور بدهکار اروپایی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری شین هوا از بروکسل، میزان بدهی های دولتی شش کشور عضو اتحادیه اروپا از صددرصد تولید ناخالص داخلی این کشورها فراتر رفته است.

این کشورها عبارتند از یونان ( یکصد و هفتاد و شش درصد)، ایتالیا ( یکصد و سی و دو درصد)، پرتغال ( یکصد و سی و یک درصد)، ایرلند ( یکصد و پانزده درصد)، بلژیک ( یکصد و هشت درصد) و قبرس ( یکصد و پنج درصد).

بر اساس تازه ترین گزارش آژانس فدرال مسئول رسیدگی به بدهیهای دولتی بلژیک، میزان دیون دولتی این کشور از سیصد و هفتاد و یک میلیارد و هفتصد و بیست میلیون یورو در سال دو هزار و سیزده به سیصد و هشتاد میلیارد و نهصد میلیون یورو در سال دو هزار و چهار رسیده است.

 بدهی های دولتی بلژیک بسیار سنگین شده است و آژانس فدرال مسئول رسیدگی به دیون دولتی این کشور چاره ای ندارد جز این که حدود چهل میلیارد یورو در سال آینده از بازارهای مالی استقراض کند. به گفته ژان دبوت Jan Deboutte، مدیر آژانس یادشده، دولت بلژیک از این وامها عمدتا باید برای بازپرداخت اقساط وامهای خود که موعد سررسیدشان است، استفاده کند.

یوهان فان اوورتفلد Johan Van Overtveldt ، وزیر دارایی بلژیک اعلام کرد اقتصاد بلژیک در سال دو هزار و چهارده رشد ضعیف یک و یک دهم درصد را تجربه کرد که البته نسبت به سال دو هزار و سیزده که رشد بسیار ناچیز سه دهم درصد را ثبت کرد، اندکی بهبود یافته بود.
وزیر دارایی بلژیک این مطلب را در زمان ارائه گزارش سالانه آژانس فدرال دیون دولتی بلژیک اعلام کرد.
نظرات بینندگان