arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۴

رسانه های روسی: پوتین و روحانی در مورد مبارزه با تروریسم و گروه داعش مذاکره کردند

دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه در مرکز توجه رسانه های روسی قرار داشت و دهها رسانه روسی در گزارش های خود از اوفا اعلام کردند که 'حسن روحانی' و 'ولادیمیر پوتین' در مورد مبارزه با تروریسم بین المللی و گروه تروریستی داعش گفتگو و مذاکره کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه در مرکز توجه رسانه های روسی قرار داشت و دهها رسانه روسی در گزارش های خود از اوفا اعلام کردند که 'حسن روحانی' و 'ولادیمیر پوتین' در مورد مبارزه با تروریسم بین المللی و گروه تروریستی داعش گفتگو و مذاکره کردند.
 

به گزارش خبرنگار ایرنا، شبکه تلویزیونی روس زبان میر که در کشورهای همسود پخش می شود روز پنجشنبه در خصوص دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه در پایتخت باشقیرستان به نقل از دمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه نوشت: سران ایران و روسیه بر ضرورت تشریک مساعی در مبارزه با گروه های تروریستی به ویژه گروه داعش تاکید کردند.

سخنگوی رییس جمهوری روسیه یادآوری کرد که دکتر روحانی و پوتین در مورد همکاری های فنی -نظامی ایران و روسیه گفتگو کردند. از جمله دو طرف در مورد ورود ناوهای دو کشور (به بنادر یکدیگر) که بطور منظم انجام می گیرد گفتگو کردند و با موافقت دو طرف این گونه اقدامات در آینده هم ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از اوفا، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به آهنگ مثبت مذاکرات هسته ای و پیشرفت های به دست آمده در مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 اشاره کرد.

رییس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که در آینده نزدیک طرف های مذاکره کننده به توافق لازم در مساله برنامه هسته ای دست خواهند یافت.

پوتین همچنین گفت که حل مسایل مربوط به برنامه هسته ای ایران امکان گسترش همکاری ها در عرصه مبارزه با تروریسم را با ایران فراهم خواهد یافت.

تارنمای روسی وستنیک قفقاز هم در گزارشی از اوفا خاطرنشان کرد: رییس جمهوری روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود از روند گسترش روابط ایران و روسیه ابراز خرسندی کرد.

به گزارش این رسانه روسی، دیدار سران ایران و روسیه در حاشیه اجلاس بریکس در اوفا انجام گرفت و پوتین ضمن ابراز خرسندی از وضع روابط و همکاری های روسیه با ایران گفت: اما همیشه مسایلی وجود دارد که نیاز به توجه خاص ما دارد و بسیار خرسند خواهم بود در این مورد گفتگو کنیم.

در این گزارش به قدردانی پوتین از روحانی بخاطر شرکت در اجلاس سازمان بریکس اشاره شده است.

به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، رییس جمهوری روسیه در دیدار با رییس جمهوری ایران، این کشور را شریک مطمئن و سنتی روسیه خواند و گفت: روابط میان دو کشور به رغم مشکلات موجود در اقتصاد جهانی و محدودیت های موجود (تحریم های دو کشور) در حال توسعه است.

پوتین همچنین به افزایش حجم مبادلات بازرگانی میان ایران و روسیه در سال گذشته اشاره و یادآور شد: این روند در سه ماهه نخست سال جاری میلادی حفظ شده است.

به گزارش رسانه روسی، پوتین همچنین به توسعه روابط پارلمانی میان ایران و روسیه اشاره کرد.

در این گزارش خاطرنشان شده است: دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران از رییس جمهوری روسیه بخاطر تلاش های این کشور و شخص سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای حل مساله هسته ای ایران تشکر و قدردانی کرد.

رییس جمهوری کشورمان همچنین از روند مثبت روابط ایران و روسیه ابراز خرسند و رضایتمندی کرد.
نظرات بینندگان