arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۴

اوباما: برخی از مخالفان توافق با ایران، همان هایی هستند که می گفتند جنگ عراق فقط چند ماه طول خواهد کشید / به توافق هسته ای فرصت دهید

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در گردهمایی 12 هزار کهنه سرباز آمریکایی اعلام کرد دیپلماسی واقع بینانه با ایران می تواند از نوع « جنگ های غیر ضروری » که سربازان برای آن بالاترین هزینه را پرداخته اند، جلوگیری کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اوباما: برخی از مخالفان توافق با ایران، همان هایی هستند که گفتند جنگ عراق فقط چند ماه طول خواهد کشید / به توافق هسته ای فرصت دهید

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در گردهمایی 12 هزار کهنه سرباز آمریکایی اعلام کرد دیپلماسی واقع بینانه با ایران می تواند از نوع « جنگ های غیر ضروری » که سربازان برای آن بالاترین هزینه را پرداخته اند، جلوگیری کند.

به گزارش «انتخاب»، اوباما به پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا سفر کرد، جایی که از یک میلیون و 900 هزار عضو کهنه سرباز جنگ های خارجی خواست به توافق هسته ای با تهران فرصت بدهند.

وی مخالفت ها با این توافق را تقبیح کرد و گفت برخی از آنهایی که مخالف آن هستند، همان کسانی هستند که گفتند جنگ عراق فقط چند ماه طول خواهد کشید.

اوباما خاطر نشان کرد :« ما پیامدهای آن انتخاب را می دانیم ».

وی افزود :« و آنچه آن جنگ از لحاظ مالی و جانی برای ما هزینه داشت ».

رئیس جمهور آمریکا گفت :« شیوه ای مسئولانه تر و هوشمندانه تر برای محافظت از امنیت ملی‌مان وجود دارد ».

اوباما تاکید کرد از اعزام نیروهای نظامی ترس ندارد.

اوباما خاطر نشان کرد :«‌ اگر آمریکایی ها را هدف قرار دهید، هیچ جای امنی نخواهید داشت».

با این حال، اوباما گفت « رهبری واقعی » به معنی نترسیدن از مذاکره است.

اوباما توافق هسته ای اخیر را انتخابی بین دیپلماسی و جنگ خوانده است. اوباما در تبلیغات انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 2008 میلادی، به ملت خسته از جنگ آمریکا گفت به جنگ طولانی و مرگبار در عراق پایان خواهد داد. وی در سمت ریاست جمهوری پایان دادن به جنگ ها در آنجا و افغانستان را در اولویت قرار داد.

توافق ایران، سنگ بنای میراث سیاست خارجی اوباما قلمداد می شود و کاخ سفید در پی این توافق تاریخی که هفته گذشته در وین بین ایران و پنج عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان به دست آمد، در آمریکا در حال قبولاندن آن بوده است.
نظرات بینندگان