arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۴

کشف جسد یکی از سرنشینان بالگرد سقوط کرده در خلیج فارس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بخشدار ویژه خارک از توابع استان بوشهر گفت: جسد یکی دیگر از جان باختگان بالگرد واژگون شده شرکت نفت فلات قاره در خلیج فارس توسط تیم های غواصی پیدا شد.

 عسکر زارعی روز جمعه درگفت وگو با ایرنا افزود: ساعت 10 و سی دقیقه امروز از طریق اسکن زیردریایی کشتی اعزامی به منطقه، بخشی از کابین و موتور بالگرد واژگون شده در عمق 40متری دریا به فاصله 17.5 مایلی سکوی ابوذر و 23مایلی جنوب جزیره خارک پیدا شد.

دوشنبه شب 22 تیرماه امسال یک فروند بالگرد شرکت نفت فلات قاره به منظور انتقال یکی از کارکنان شرکت ملی حفاری از روی سکوی ابوذر به بیمارستانی در بوشهر ساعت 22:10 دقیقه به پرواز درآمد اما بعد از 10 دقیقه پرواز از صفحه رادار محو و در دریا سقوط کرد.

براساس گزارش شرکت فلات قاره علی عزتی خلبان، صفر پایخوان کمک خلبان، خورشید حسینی مسوول سکوی ابوذر و همراه بیمار و رسول شجرات بیمار و از کارکنان شرکت ملی حفاری سرنشینان بالگرد بوده اند.

بخشدار ویژه خارک با بیان این که جسد پیدا شده در کابین بالگرد قرار دارد اضافه کرد: برنامه ریزی برای بیرون کشیدن کابین و موتور بالگرد در حال انجام است.

زارعی گفت: باتوجه به این که احتمال متلاشی شدن جسد در حین انتقال به خشکی وجود دارد در صورت لزوم جسد پس از قرار دادن در کیسه مخصول حمل جسد به خشکی منتقل خواهد شد.

وی افزود: فیلمبرداری از موتور و کابین بالگرد نیز در زیر دریا انجام شده است تا براساس موقعیت و وضعیت موجود برنامه ریزی برای انتقال به خشکی صورت گیرد.

بخشدار ویژه خارک اظهارداشت: در کاوش های قبلی نیز یک جسد بدون سر و قسمت هایی از دیگر اندام سرنشینان بالگرد یادشده پیدا و به پزشکی قانونی بوشهر منتقل شده بود که بدلیل متلاشی شدن امکان شناسایی آنها وجود نداشت و قرار است از طریق آزمایش دی ان ای هویت اجساد مشخص شود.

وی با تسلیت این حادثه غم انگیز به خانواده های داغدار یادآورشد:برای بررسی علت این حادثه تیمی مرکب از مسوولان شرکت سازمان هواپیمایی کشوری، دونفر ازمشاوران وزیر نفت و مدیرعامل فلات قاره، کارشناسان تجسس و امداد و نجات دریایی و برخی از مسوولان شرکت تارا خدمات دهنده پروازی طرف قرارداد فلات قاره با حضور دراین جزیره نشستی برگزار شد.

مجتمع نفتی ابوذر در 75 کیلومتری غرب جزیره خارک، شامل سه سکوی اصلی بهره برداری AA، AB و AC است که از این میدان بیشترین میزان نفت کشور در خلیج فارس تولید می شود.

بر اساس برآوردها، حدود چهار میلیارد بشکه نفت خام درجا در مخزن میدان ابوذر وجود دارد که 20 درصد آن قابل برداشت است .

این میدان سال ١٣٤٩ با حفر شش حلقه چاه، اقتصادی شناخته شد و عملیات بهره برداری از آن به طور کامل سال ١٣٥٥ آغاز شد.

اکنون بهره برداری از این میدان بر عهده شرکت نفت فلات قاره ایران، یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده نفت دریایی جهان است.

نفت تولیدی این میدان از سکوی AB از طریق خط لوله ای به طول ٨١ کیلومتر به ساحل خشکی در جزیره خارک منتقل و از آنجا پس از فراورش صادر می شود.
نظرات بینندگان