arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴

اسرائیل در واکنش به سخنان اخیر جان کری: هیچکس اجازه ندارد ما را بر سر مسئله توافق ایران تهدید کند

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی تهدید جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را که گفته بود اگر کنگره آمریکا موافقتنامه هسته ای به دست آمده با ایران را تایید نکند اسرائیل ممکن است با انزوا روبرو شود ، رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر انرژی رژیم صهیونیستی تهدید جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را که گفته بود اگر کنگره آمریکا موافقتنامه هسته ای به دست آمده با ایران را تایید نکند اسرائیل ممکن است با انزوا روبرو شود ، رد کرد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از « تایمز آو اسرائیل » ، یووال اشتاینیتز وزیر انرژی اسرائیل که به طور غیر رسمی مسئول پیگیری امور مربوط به ایران است روز یکشنبه هشدار اخیر جان کری را در مورد اینکه اگر کنگره موافقتنامه هسته ای ایران را تایید نکند ممکن است اسرائیل مقصر شناخته شود ، رد کرد.

وی افزود دیدگاه اسرائیل در مورد مسئله هسته ای ایران که با امنیت و موجودیت اسرائیل در ارتباط می باشد ، روشن است و هیچکس اجازه ندارد ما را برسر این موضوع تهدید کند.

وی تصریح کرد بحث هایی که در مورد این موافقتنامه مطرح می شود بیطرفانه است و صرفا به اسرائیل مربوط نمی شود. انتقاد از توافق به دست آمده با ایران در آمریکا به طور کلی و در کنگره به طور خاص به علت عیب ها و راه های فراری است که این موافقتنامه وجود دارد.

کری به عنوان بخشی از تلاش های دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به منظور جلب حمایت از موافقتنامه هسته ای با ایران که 14 ژوئیه به دست آمده است روز جمعه در اظهاراتی در شورای روابط خارجی در نیویورک گفت اگر کنگره موافقتنامه هسته ای ایران را رد کند ممکن است دوستان ما در اسرائیل بیشتر منزوی شوند و تقصیر مخالفت کنگره با این موافقتنامه به گردن آنها بیفتد.

مایکل اورن سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل متحد فورا این اظهارات را رد کرد و گفت اگر قانونگذاران آمریکایی موافقتنامه هسته ای ایران را رد کنند ، صرفا بر اساس منافع آمریکا عمل خواهند کرد. تهدید وزیر امور خارجه آمریکا درمورد اینکه اسرائیل ممکن است با خطر تبدیل شدن به یک دولت آپارتاید روبرو باشد نمی تواند مانع از عمل کردن ما به وظیفه ملی خودمان برای مخالفت با این موافقتنامه خطرناک شود.

کری روز جمعه همچنین هشدار داد هرگونه اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران برسر برنامه هسته ای این کشور یک « اشتباه بزرگ » خواهد بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
5
80
اسرائیل همین الانشم تو دنیا مقداری منزوی شده، اگه هم توافق رو خراب کنه بدتر میشه، اگه هم حمله کنه که دیگه یه باره میشه چون هرچیزمون ضعیف باشه غیرت ناموسیمون خوب قویه
نظرات بینندگان