arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۴۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴

وزیر بهداشت: زنده کردن پرونده خون‌های آلوده همزمان با توافق و سفر فابیوس از سر نوع‌دوستی نیست / صفت نیکی که رهبری برای تیم هسته ای به کار بردند تاکنون بر هیچ کسی به کار نبرده بودند

سیدحسن هاشمی درمورد مطرح شدن پرونده ابتلا به ایدز بیماران هموفیلی در آستانه سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به ایران گفت: دیپلمات نیستم اما توافق هسته ای دستاورد ارزشمندی برای کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت: زنده کردن پرونده خون‌های آلوده همزمان با توافق سفر فابیوس از سر نوع‌دوستی نیست / صفت نیکی که رهبری برای تیم هسته ای به کار بردند تاکنون بر هیچ کسی به کار نبرده بودند

سیدحسن هاشمی درمورد مطرح شدن پرونده ابتلا به ایدز بیماران هموفیلی در آستانه سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به ایران گفت: دیپلمات نیستم اما توافق هسته ای دستاورد ارزشمندی برای کشور است.

به گزارش «انتخاب»، وزیر بهداشت روز دوشنبه در همایش قدردانی از مجریان برتر ارتقای سلامت مادر و نوزاد، گفت: فابیوس یک شخصیت بین المللی است؛ یک دعوای حقوقی داریم که همانند آن در کشورهای دیگر اتفاق افتاده و به مجامع بین المللی شکایت برده اند و حالا اگر طی این سال ها ضعیف عمل کرده ایم اکنون مطرح کردن این پرونده در راستای مصالح یک کشور نیست، چون بطور مثال اگر فردا شخصیتی از آلمان بخواهد به ایران سفر داشته باشد باید مسایلی مانند نقش داشتن آنان در جنگ تحمیلی مطرح شود.

وی تصریح کرد: پرونده کردن پرونده فرآورده‌‌های خونی آلوده همزمان با توافق هسته‌ای و مخالفت با سفر فابیوس به ایران از سر نوع‌دوستی و خیرخواهی نیست، بلکه این پرونده بیشتر چهره سیاسی پیدا کرده است.

هاشمی افزود: من سیاسی نیستم و از سیاست هم سر در نمی‌آورم اما می‌دانم دستاورد ارزشمندی برای ایران ایجاد شده که بعد از آن مقام معظم رهبری، صفت نیکی را به تیم مذاکرات هسته ای نسبت دادند که تاکنون برای هیچ کسی به کار نبرده بودند. بنابراین من به این موضوع افتخار می‌کنم و در خلوت خود با آقای دکتر ظریف نیز گفته‌ام که برای همکاری با چنین تیمی افتخار می‌کنم.

وزیر بهداشت افزود: مقام معظم رهبری بعد از توافقات حاصل شده در نماز عید فطر فرمودند نباید اجازه دهیم توافق حاصل شده از مسیر خود خارج شود و اگر کسی نقدی دارد باید آن را انجام دهد اما مردم نباید دو دسته شوند.

هاشمی گفت: فابیوس یک چهره بین المللی و برآمده از رای مردم فرانسه است، بنابراین درست نیست که با مخالفت با سفر او به ایران چهره غیر منطقی از خود به دنیا معرفی کنیم زیرا موضوع پرونده واردات فرآورده های خونی آلوده یک دعوای حقوقی است که در مجامع بین‌المللی مطرح شده و نسبت به آن نیز شکایت شده است اما اگر ضعیف عمل کردیم این متوجه دستگاه قضائی مجامع بین المللی و سلامت است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
31
416
درود بر شما وزير فرهيخته جنابعالي نيز از وزاري برجسته روحاني هستيد كه در طي دوران انقلاب تاكنون نظير نداشتيد
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
301
75
جناب دکتر هاشمی
هم وطن محترم
از حضور وزیری به مانند شما در کابینه دولت بر خود میبالم لطفا مثل همیشه در کنار مردم ایران بمانید و به نظر مردم سرزمین خود احترام گذاشته و از پیگیری موضوع خون های آلوده در هیچ زمانی کوتاه نیایید ، مخالف حضور نماینده دولت فرانسه و سفرش به ایران باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
328
60
شما تو خانوادت از اون بیچاره ها نداری خوش حال صحبت می کنی
نظرات بینندگان