arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۸۹
گزارش "انتخاب" از آخرین تحولان بحرین

اعلام حکومت نظامی در بحرین تا 3 ماه آینده!/ 2 کشته و 200 زخمی / کشته شدن یک سرباز سعودی/ هشدار وزیر بحرینی

اسوشیتدپرس گزارش داد: یک سرباز عربستان سعودی در پی درگیری ها در بحرین کشته شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اسوشیتدپرس گزارش داد: یک سرباز عربستان سعودی در پی درگیری ها در بحرین کشته شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب، تلویزیون دولتی بحرین اعلام کرد که تا سه ماه حکومت نظامی برقرار شده است.



امروز ، درگیری ها بین معترضین و پلیس ضد شورش اوج گرفت. خبرنگار روزنامه گاردین به نقل از شاهدان عینی از تظاهرات سنگین در بحرین و تیراندازی در شهر "سیترا" خبر داد.

العالم نیز گزارش داد: چند نفر در تیراندازی نیروهای امنیتی بحرین به طرف مردم در شهر ستره در شرق این کشور کشته و زخمی شدند.

شمار زخمی ها در ستره بیش از صد نفر اعلام شده است.

شبکه تلویزیونی المنار هم در خبر فوری گزارش داد، نیروهای امنیتی بحرین به تظاهرکنندگان در سلماباد حمله کردند.

نیروهای امنیتی بحرین با گلوله های جنگی به طرف مردم شلیک کردند.

درگيريها در بحرين 2 کشته و بيش از 200 زخمي برجا گذاشت

یک منبع بیمارستانی در بحرین روز سه شنبه از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن بیش از دویست تن دیگر در درگیریها در این کشور، خبر داد.

این منبع در بیمارستان سلمانیه که بیشتر افراد زخمی شده در درگیریها را پذیرش کرده است، گزارش های قبلی را در خصوص کشته شدن یک مرد بحرینی، تایید کرد.

وی همچنین اعلام کرد یک تبعه بنگلادشی نیز در این درگیریها، کشته شده است. به گزارش خبرگزاری رویترز از منامه، پادشاه بحرین روز سه شنبه در پی چندین هفته اعتراضات مخالفان عمدتا شیعه خانواده سلطنتی سنی حاکم در این کشور، حکومت نظامی اعلام کرد.

ادعاي وزير کشور بحرين: تظاهرات شهروندان بحريني اقدامي مجرمانه است

وزیر کشور بحرین تظاهرات شهروندان بحرینی را اقدامات مجرمانه نامید.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ شیخ راشد آل خلیفه گفت: اقدامات مجرمانه عجیبی در جامعه بحرین که هیچ ارتباطی با اخلاق والا و سنت های خوب این کشور ندارد نتایج تاسف باری در تشدید ترس میان همه مردم داشته است.

وی افزود: این وضع باعث شد مردم از مناطق سکونت خود خارج شوند تا از ترس تجاوز این افراد خرابکار، مناطق بازرسی در آن اماکن ایجاد کنند. این تخلفات به بخش های حیاتی بهداشت و آموزش نیز رسید. این وضع امنیت و اقتصاد ملی، بخش های تولیدی، سرمایه گذاری و گردشگری کشور را تهدید می کند و زیان های سنگینی را وارد کرده است. چنین اقدامات غیرقانونی نمی تواند منافع شهروندان را به همراه داشته باشد.

وزیر کشور بحرین اضافه کرد: کسی که به این سرزمین تعلق داشته باشد نمی تواند چنین اقدامات زشتی را مرتکب شود که کشور را تخریب کند و خسارت های مالی و جانی به همراه آورد. وی افزود: تاسف بار است که این وضع حتی به ربودن و شکنجه مردم در برابر آنان منجر شده است. این اقدامات جرایم خطرناکی است که با دین و اصول حقوق بشر در تناقض است. این اقدامات نمی تواند بدون مواخذه باشد.

وی در پایان گفت: من از شهروندان می خواهم آرامش خود را حفظ کنند و درباره تحرکات این عده هوشیار باشند و با نیروهای امنیتی همکاری کنند تا آنان به ماموریت خود در حفظ امنیت و ثبات کشور عمل کنند. عادی شدن اوضاع نیازمند تثبیت امنیت و توقف تمامی تخلفات است که از حد خود گذشته و در کشور میان شهروندان فتنه ایجاد کرده است.

برچسب ها: بحرین
نظرات بینندگان