arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

حمله لفظي وزير اماراتي به اتحاديه اروپا؛ موگريني فاقد درک کافي از سياست‌هاي ايران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير مشاور در امور خارجه امارات ضمن انتقاد از مقاله رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا در گاردين در خصوص همکاري با ايران گفت که «فدريکا موگريني» فاقد درک کافي از سياست‌هاي تهاجمي ايران در منطقه است.

«فدريکا موگريني» رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا روز سه‌شنبه هفته جاري يادداشتي را تحت عنوان «توافق هسته‌اي ايران، فاجعه‌اي براي داعش» است، نوشت.

«انور قرقاش» وزير مشاور در امور خارجه امارات در واکنش به اين يادداشت تصريح کرد: مقاله موگريني در گاردين فاقد درک وي از سياست تهاجمي و منطقه‌اي ايران است.

وي بدون اشاره به مشارکت کشورش در عمليات نظامي عربستان عليه يمن، در ادامه ادعا کرد که ايران با سياست‌هاي تهاجمي خود به قطبي شدن منطقه خاورميانه کمک مي‌کند و گفت: تحسين و تقدير موگريني از مذاکره‌کنندگان هسته‌اي ايران در تضاد با اظهاراتي است که بر تداوم سياست‌هاي تهامي ايران در منطقه تأکيد دارد.

موگريني قبل از آنکه روز سه‌شنبه عازم تهران شود در مقاله خود در روزنامه گاردين نوشت که وزراي خارجه اتحاديه اروپا از او خواسته‌اند به دنبال راههايي براي ايجاد يک چارچوب براي همکاري منطقه‌اي باشد که تهران هم در آن نقش داشته باشد.

به دنبال جمع‌بندي مذاکرات هسته‌اي ايران و 1+5، بسياري از کشورهاي عربي خليج فارس ضمن ابراز نگراني از توافق هسته‌اي با ايران، نقش ايران در منطقه را مخرب جلوه مي‌دهند و به سياست ايران‌هراسي دامن مي‌زنند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان