arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

تعیین تکليف يارانه معوقه افراد حذف‌شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون رفاهي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي از تعيين تکليف يارانه معوقه افراد حذف‌شده خبر داد و گفت: يارانه ماه‌هاي حذف‌شده اين افراد توسط سازمان هدفمندي يارانه‌ها پرداخت خواهد شد.

احمد ميدري در خبري که فارس منتشر کرد با اشاره به اينکه در ستاد هدفمندي يارانه‌ها چند کارگروه مختلف وجود دارد، اظهار داشت: يکي از کارگروه‌ها با عنوان حمايت از خانواده فعاليت مي‌کند.

وي در پاسخ به اين سؤال که شنيده مي‌شود، دولت با حذف يارانه اقشار بسياري از جامعه، تنها سبد امنيت غذايي را دنبال خواهد کرد، گفت: چنين چيزي مطرح نيست و اين گزينه که همه افراد حذف شوند و عده‌اي فقير در جامعه باقي بمانند،‌ وجود ندارد.

معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينکه معيار اصلي شما براي حذف يارانه اقشار مختلف جامعه، چيست، تصريح کرد: خودروهاي گران قيمت، ‌املاک،‌ شغل و مدارکي که نشان دهد، افراد داراي ثروت زيادي هستند، ملاک‌هاي حذف يارانه است.

وي افزود: براي افرادي که حذف شده‌اند، سامانه‌اي طراحي شده است که با مراجعه به آن علت حذف آنها اعلام خواهد شد و از طرفي در صورت شناسايي مجدد، يارانه آنها برقرار مي‌شود.

زمان پاسخ قطعي به معترضان

ميدري در واکنش به سؤال ديگري در مورد دلايل تأخير در اعلام نتايج حذف يارانه برخي اقشار ضعيف و متوسط جامعه،‌ گفت: پاسخ به اعتراضات ثبت شده در سامانه به‌ دليل تغيير در زمان ثبت اعتراض، مقداري به تأخير افتاده است.

وي در ادامه از ارائه پاسخ قطعي به تمام معترضان حذف يارانه تا ده روز آينده به‌ صورت سيستمي خبر داد.
معاون رفاهي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي درباره معوقات يارانه‌ها هم به خبرنگار فارس اين چنين توضيح داد که طبق مکاتبات انجام‌شده مقرر شد تا معوقات هم پرداخت شود؛ 17 هزار خانواري که يارانه‌شان برقرار شده است، معوقات هم در يک فرآيندي توسط سازمان هدفمندي يارانه‌ها پرداخت خواهد شد.

دلايل حذف يارانه برخي بازنشستگان عادي/ قطع يارانه‌ها ادامه دارد
معاون وزير کار با اعلام دلايل حذف يارانه برخي بازنشستگاني که حقوق و مزاياي عادي دريافت مي‌کنند، گفت: اگر دارايي ديگران به نام بازنشستگان است، حتما بايد تعيين تکليف شود.

به گزارش مهر، احمد ميدري از قطعي شدن حذف يارانه ۲ ميليون نفر تا پايان مردادماه سال جاري خبر داد و درباره دلايل قطع يارانه نقدي برخي گروه‌هاي کم درآمد مانند بازنشستگان تامين اجتماعي گفت: ما بازنشستگاني داريم که هم اکنون ماهيانه ۱۰ ميليون تومان حقوق دريافت مي‌کنند.

معاون وزير کار درباره حذف بازنشستگاني که حقوق و مزاياي عادي دريافت مي کنند، اظهارداشت: ممکن است برخي افراد بازنشسته باشند که دارايي هاي ديگران به نام آنها باشد. به عنوان نمونه، ممکن است بازنشسته اي باشد که خودروي فرد ديگري به نام وي باشد و اين جزو دارايي بازنشسته محسوب مي‌شود.

ميدري خاطرنشان کرد: در حال حاضر افرادي که اينگونه حذف شده اند و اعتراض دارند، زياد داريم. مي گويند دارايي به نام ما است ولي مالک آن فرد ديگري است؛ بنابراين اين فرد بايد برود و دارايي را قانونا به نام صاحب اصلي آن کند تا يارانه وي برگردد.

اين مقام مسئول در وزارت کار با رد حذف يارانه نقدي برخي افراد بازنشسته با حقوق و مزاياي ماهيانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان با فرض اينکه فرد مالک منزل مسکوني نيز باشد، بيان داشت: براساس شاخص‌هايي که وزارت کار در حذف يارانه بگيران دارد، مطمئنا فرد با شرايط موصوف چيزي داشته که يارانه وي قطع شده است.

اين در حالي است که در ماه‌هاي اخير يارانه نقدي برخي بازنشستگان قانون کار که دريافتي آن زير يک ميليون تومان است، قطع شده است.

معاون رفاه وزير کار درباره روند بررسي اعتراضات افرادي که فعلا يارانه آنها قطع شده است، گفت: اين کار در حال انجام است و تاکنون نيز يارانه حدود ۱۷ هزار نفري که به حذف يارانه هاي خود معترض بودند، دوباره برقرار شده است.

ميدري درباره حذف يارانه ۶ ميليون نفر اظهارداشت: قانون گفته بود يارانه ۶ ميليون نفر حذف شود اما ما در حال کار و بررسي يارانه بگيران هستيم تا ببينيم آمار نهايي به چند ميليون خواهد رسيد.
وي درباره احتمال حذف يارانه ۶ ميليون نفر تا پايان سال جاري گفت: نمي دانم ولي در دوران فعاليت دولت، تلاش مي کنيم به آمارها برسيم.
نظرات بینندگان