arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

امام جمعه اصفهان: در مورد توافق هسته ای نیازی به دلواپسی نیست / حالا که دشمن پای میز مذاکره آمده، ما نباید سر جنگ داشته باشیم

امام جمعه اصفهان با تاکید بر این که ما با هیچ کسی سر جنگ نداریم مگر گروهی که بخواهند با ما بجنگند، گفت: سیاست ما سیاست قرآنی است و رهبر معظم انقلاب نیز بر اساس قرآن سیاست های کلی را وضع می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه اصفهان با تاکید بر این که ما با هیچ کسی سر جنگ نداریم مگر گروهی که بخواهند با ما بجنگند، گفت: سیاست ما سیاست قرآنی است و رهبر معظم انقلاب نیز بر اساس قرآن سیاست های کلی را وضع می کنند.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان گفت: همه ما که اهل قرآنیم به فضل خداوند، متوجه ایم که دشمنان اسلام هیچگاه با اسلام و مسلمین دوست نخواهند شد.
 
وی با بیان این که فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پیرامون مستکبرین نیز نشات گرفته از مبانی قرآنی است، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به صراحت می فرماید که هیچگاه یهود و نصارا از شما راضی نخواهند شد مگر اینکه از دینتان برگردید و اگر کوچکترین خیری به شما برسد ناراحت می شوند و اگر مصیبت بر شما وارد شود، خوشحال خواهند شد.
 
وی به موضع مسلمانان در برابر کفار اشاره کرد و گفت: قرآن از ما خواسته است که با این ها دوستی نداشته باشیم و اگر کسی از شما با آن ها دوست شد او را دیگر مسلمان ندانید.
 
امام جمعه اصفهان کفار را به دو گروه تقسیم کرد و افزود: یک گروه از کفار با ما در جنگ اند که باید با آن ها جنگید در هر شرایطی حتی اگر جمعیت کمی باشیم، گروه دیگری هم از کفار از ما کینه دارند ولی با ما جنگ ندارند که سیاست ما در مقابل با این گروه مداراست و با این گروه جنگی نخواهیم داشت.
 
وی با تأکید بر این که ما با هیچ کسی سر جنگ نداریم مگر گروهی که بخواهند با ما بجنگند اظهار داشت: سیاست ما سیاست قرآنی است و رهبر معظم انقلاب نیز بر اساس قرآن سیاست های کلی را وضع می کنند.
 
آیت الله طباطبایی نژاد به مباحث هسته ای کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اوباما به صراحت عنوان کرد که اگر می توانست هیچ چیزی از انرژی هسته ای ما باقی نمی گذاشت اما به ناچار مجبور به توافق شدند.
 
وی با بیان این که در زمان تحریم ها دانشمندان هسته ای ایران خودشان به غنی سازی 20درصد رسیدند، گفت: مقاومت مردم در برابر تحریم ها، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تلاش های دانشمندان هسته ای فضا را آماده کرد تا بتوانیم در مذاکرات به نتیجه برسیم.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اوباما اعلام کرد که تحریم در ایران جوابگو نیست، افزود: پیرامون تخریب تجهیزات هسته ای ایران نیز دشمن به بن بست رسیده بود و می دانست که اگر حمله ای بکند به فرمان رهبری اسراییل را با خاک یکسان می کنیم و در نتیجه مجبور به مذاکره شدند.
 
وی با بیان این که در حال حاضر که دشمن پای میز مذاکره آمد، ما نباید سر جنگ داشته باشیم، گفت: به دنیا باید بفهمانیم که ما عهد شکن نیستیم اما اگر عهد شکنی کردند در مقابل آنان خواهیم ایستاد.
 
آیت الله طباطبایی نژاد به فنی بودن تیم مذاکره هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: همه دنیا با مشاوران اقتصادی و حقوقی خودشان یک طرف میز بود و تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در یک طرف میز توانستند واقعیت ایران و اسلام را نشان دهند.

امام جمعه اصفهان در پایان با تأکید بر اینکه در کنار نقد منصفانه باید قدردان زحمات تیم هسته ای باشیم، افزود: با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و رهنمودهای ایشان نیازی به دلواپسی نیست.
نظرات بینندگان