arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۸ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

اعلام آماده‌باش ۴۸ ساعته در جوادآباد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ستاد مدیریت بحران جوادآباد در پی وقوع چند زلزله طی 24 ساعت در این شهر، به ریاست شهردار جوادآباد تشکیل جلسه داد.

به گزارش فارس، جمعه شب در پی وقوع چند زلزله طی 24 ساعت در شهر جوادآباد ستاد مدیریت بحران این بخش به ریاست مهدی کچویی شهردار جوادآباد تشکیل جلسه داد.

کلیه روسای ادارات عضو ستاد مدیریت بحران شهر جوادآباد به‌همراه بخشدار و چند کارشناس زلزله‌شناسی در این جلسه که در شهرداری جوادآباد تشکیل شد، حضور داشتند و اعضا در ارتباط با آخرین وضعیت منطقه و آمادگی نهادهای زیر مجموعه خود گزارشی ارائه کردند.

شهردار جوادآباد که ریاست ستاد مدیریت بحران را نیز برعهده دارد، در این جلسه اظهار کرد: بخش جوادآباد طی 24 ساعت گذشته شاهد 11 زلزله بود که بزرگترین آنها در ساعت 23 و 12 دقیقه پنجشنبه شب گذشته به بزرگی 4.1 ریشتر و در عمق 15 کیلومتری زمین و پس از آن نیز زمین‌لرزه دیگری در ساعت 23 و 27 دقیقه به بزرگی 3.4 ریشتر و عمق 14 کیلومتری زمین، بوده است.

مهدی کچویی گفت: مابقی زلزله‌ها با قدرت کمتر از 3 ریشتر رخ داد و از ابتدای زلزله نخست کلیه دستگاه‌ها و مجموعه شهرداری جوادآباد با تمام امکانات در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی تاکید کرد: پنجشنبه شب گذشته از ساعت 23 ستاد مدیریت بحران شهر جوادآباد با حضور اعضا تشکیل جلسه داد و سریعاً با هماهنگی با بخشداری جوادآباد و کلیه دهیاران نسبت به گشت‌زنی در سطح منطقه و روستاها و گزارش احتمالی حادثه اقدام شد که خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی و مالی در بخش جواد‌آباد تاکنون گزارش نشده است.

شهردار جوادآباد افزود: در حال حاضر کلیه نیروهای هلال احمر شهرستان ورامین، اورژانس، بخش بهداشت و درمان، آتش‌نشانی، نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران در سطح معابر بخش جوادآباد و روستاها مستقر یا در حال گشت‌زنی هستند.

وی بیان داشت: با توجه به کمبود دستگاه‌های آتش‌نشانی در بخش جوادآباد از ابتدای آغاز زمین لرزه‌ها با تماس با شهرداران شهرستان‌های همجوار مانند ورامین، پیشوا و پاکدشت درخواست اعزام  خودروهای آتش‌نشانی ارائه شد که با همکاری شهرداران نسبت به افزایش خودروهای آتش‌نشانی در جوادآباد اقدام شد.

کچویی با اشاره به اقدامات مجموعه شهرداری گفت: در حال حاضر کلیه نیروهای اجرایی و اداری شهرداری و شورای شهر جوادآباد در حال آماده‌‌باش هستند و شهرداری نیز ماشین‌آلات سنگین و سبک مانند لودر و بیل مکانیکی را در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار داده است.

اعلام آماده‌باش کامل در جوادآباد

رئیس ستاد مدیریت بحران جوادآباد اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با روسای ادارات آب، برق، گاز، مخابرات، آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان صوت گرفته تا در صورت نیاز در کمترین زمان نسبت به امدادرسانی و اسکان مردم انجام اقدام شود.

وی با اشاره به ضرورت آمادگی کلیه دستگاه‌های اجرایی جوادآباد گفت: با توجه به نظرات کارشناسان و نیاز آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران بخش جوادآباد طی بخشنامه‌ای از سوی این ستاد به کلیه ارگان‌ها 48 ساعت آماده‌باش کامل اعلام شده است.

جوادآباد بر روی گسل زلزله پیشوا قرار دارد

بخشدار جوادآباد نیز طی سخنانی در این جلسه اظهار کرد: بخش جوادآباد ورامین بر روی گسل زلزله پیشوا قرار دارد و بنا بر اسناد تاریخی این گسل چندین باز تاکنون فعال شده و هم‌اکنون نیز فعال است، بنابراین از ابتدای وقوع زلزله کلیه دستگاه‌های اجرایی بخش جوادآباد در آماده‌باش هستند.

محمد حیدری با اشاره به اهمیت نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی گفت: بعد از وقوع زلزله بم که خسارات جانی و مالی زیادی داشت، دولت با ارائه برنامه جامع و ارائه تسهیلات نسبت به نوسازی بافت‌های مسکونی در شهرها و روستاها اقدام کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به کمبود امکانات در منطقه جوادآباد از ابتدای وقوع زلزله هماهنگی لازم برای آماده‌باش شهرستان‌های ورامین و پیشوا انجام شد و هم‌اکنون کلیه دستگاه‌های اجرایی منطقه در آمادگی کامل قرار دارند.
نظرات بینندگان